پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ب ام و X5 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد
ب ام و X5 مدل 2024

ب ام و X5 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۴۰۱-۱۱-۱۹

خودروساز آلمانی BMW اخیرا روی X5 و X6 جدید کار کرده است. این شرکت با اعلامیه ای جدید X5 و X6 فیس لیفت شده را معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، در بعد فنی واحدهای مختلفی از ما استقبال می کنند. در X5 sDrive40i و xDrive40i، نسل بعدی موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر توربوشارژ این شرکت از ما استقبال می کند. این واحد با یک موتور الکتریکی همراه است که می تواند ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب، واحد دارای پشتیبانی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی است.

ب ام و X5 مدل 2024

این نیروگاه در مجموع می تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها در ۵.۲ ثانیه است. از سوی دیگر، M60i xDrive همچنان از موتور ۴.۴ لیتری biturbo V8 استفاده می کند، اما اکنون دارای یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز می باشد. به این ترتیب این خودرو می تواند در مجموع ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها در ۴.۲ ثانیه است.

ب ام و X5 مدل 2024

BMW X5 xDrive50e PHEV جایگزین xDrive45e قبلی شده است. این سیستم با ترکیب موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی، ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کرد، اما اکنون ۴۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. علاوه بر این، این خودرو اکنون به یک باتری ۲۵.۷ کیلووات ساعتی مجهز شده است. با برق AC، باتری می تواند تا ۷.۴ کیلو وات شارژ شود و برد ۶۴ کیلومتر را ارائه می دهد. هر واحد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهبود یافته عرضه می شود.

با تغییر، تغییرات جزئی طراحی در جلوپنجره X5 ایجاد شد. علاوه بر این، نوارهای جلوپنجره LED اختیاری به خودرو اضافه شده است. در مقایسه با نسخه قبلی، اصلاحاتی در گروه چراغ جلو خودرو انجام شد. تغییرات مختلفی در سپر هم در عقب و هم در جلو انجام شده است.

ب ام و X5 مدل 2024

وقتی به عقب می رویم، با توقف هایی با گرافیک تغییر یافته مواجه می شویم. با آرایش، تغییر اصلی در فضای داخلی رخ داد. در این زمینه، سیستم چند رسانه ای جدید iDrive 8 در خودرو ادغام شد.

در کنار صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، صفحه نمایش اصلی ۱۴.۹ اینچی به خودرو کمک می کند تا فناوری بیشتری به نظر برسد.

علاوه بر این، با اضافه شدن سیستم های رانندگی جدید و دستیارهای پارک، قابلیت های خودرو افزایش یافته است.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×