شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مزدا CX-80 اواخر امسال رونمایی خواهد شد
مزدا CX-80 اواخر امسال رونمایی خواهد شد

مزدا CX-80 اواخر امسال رونمایی خواهد شد

۱۴۰۱-۱۱-۲۴

رئیس اروپایی این شرکت اعلام کرد که این وسیله نقلیه در اواخر سال 2023 معرفی می شود.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز ژاپنی مزدا سال گذشته CX-60 را در اروپا و اخیراً CX-90 را در ایالات متحده معرفی کرد. این شرکت که این روزها مدل های جدیدی را عرضه می کند، در آینده مدل دیگری به نام CX-70 را معرفی خواهد کرد. با این حال، طبق گزارش ها، این برند در حال توسعه یک مدل جدید برای اروپا است.

به گفته مارتین تن برینک  رئیس اروپایی مزدا، این شرکت CX-80 جدید را اواخر امسال معرفی خواهد کرد. این وسیله نقلیه در واقع به عنوان نسخه بزرگتر و ۳ ردیفه CX-60 که سال گذشته معرفی شد در برابر ما ظاهر می شود. CX-80 هفت نفره طول بیشتری نسبت به CX-60 در ۴۷۴۰ میلی متر خواهد داشت.

پلت فرم جدید مزدا مبتنی بر RWD دارای موتورهای شش سیلندر خطی بنزینی و دیزلی و همچنین یک واحد قدرت هیبریدی پلاگین (هیبریدی قابل شارژ) خواهد بود. علاوه بر این، رئیس اروپایی این شرکت در اظهارات خود اعلام کرد که تولید CX-3 در اروپا متوقف شده است، اما CX-5 هنوز در حال پیشرفت است.

تا سال ۲۰۳۰، خودروساز ژاپنی مزدا انتظار دارد مدل های الکتریکی ۴۰ تا ۷۰ درصد از فروش آن را به خود اختصاص دهند. با توجه به اینکه MX-30 در حال حاضر تنها خودروی تمام الکتریکی این شرکت است، این یک هدف بسیار بلندپروازانه است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×