جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » جزئیات آستون مارتین AMR23
AMR23

جزئیات آستون مارتین AMR23

۱۴۰۱-۱۱-۲۵

برخی از جزئیات خودروی فرمول یک 2023 استون مارتین، AMR23 که شب گذشته معرفی شد، توانست نظرها را به خود جلب کند.

به گزارش مجله ماشین، اولین نسخه AMR22 که استون مارتین در سال ۲۰۲۲ از آن استفاده کرد نیز با سایدپایه های کمر بلند و کاملاً بریده، توری های خنک کننده روی پایه کناری و همچنین اتصال دماغه بلند و بال جلویی با قسمت میانی برجسته جلب توجه کرد.

تیم به زودی فلسفه خود را در طول فصل تغییر داد زیرا متوجه شدند که پتانسیل بیشتری در ساختار سایدپاد متفاوت وجود دارد ( فرود آمدن به سمت پایه به شکل یک سطح شیبدار ) اما با ساختار بال جلو و دماغه نمی توانست کار زیادی انجام دهد. قبل از فصل ۲۰۲۳، استون مارتین تغییراتی در این بخش ایجاد کرد و ساختار دماغه ای مشابه آنچه در مرسدس سال گذشته دیدیم، آماده کرد.

AMR23 AMR23

استون مارتین این رویکرد را داشت که بهترین راه حل هایی را که در سال ۲۰۲۲ در تیمی متفاوت دیدیم، یا بهتر است بگوییم تیمی که در خط مقدم قرار دارد، اتخاذ کرد. از این نظر خودروی کپی شده توسط تیم RB18 ردبول بود.

تیم دوباره سعی کرد از طراحی ردبول را کپی کند، اما به دلیل قرار دادن واحد برق و سیستم های خنک کننده خود و همچنین الکترونیک و میله های تصادف جانبی، نتوانست این کار را به طور کامل انجام دهد.

قسمت کناری و پشتی ساخت پاد پاد استون مارتین از سال گذشته بسیار شبیه RB18 بود. آنقدر شبیه بود که حتی برآمدگی روی سطح بیرونی ساید پاد نیز به روشی بسیار مشابه به خودرو اضافه شد.

با این حال، در آن طراحی، استون مارتین نمی‌توانست ورودی هوای کناری را در ردبول تکرار کند. ورودی هوا در ردبول بسیار جلوتر است. قسمت پایینی ورودی هوا کشیده بود، در حالی که قسمت بالایی عقب تر بود، یعنی قسمت بالایی بازتر بود. استون مارتین موفق شده است تغییراتی را در این بخش در AMR23 ایجاد کند و قسمت پایینی ورودی هوای ساید پاد را گسترش دهد و در عین حال قسمت بالایی را عقب تر نگه دارد و راه حلی مشابه ردبول تولید کند. این تیم همچنین پس از استفاده از این مفهوم، آن را در بسیاری از زمینه ها توسعه داد.

AMR23

به نظر می رسد ساخت ساید پاد فعلی استون جایی بین ردبول RB18 و چیزی است که مک لارن از زمان سنگاپور استفاده می کند. بخش برش زیر ورودی هوا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است تا جریان هوا هم در آن ناحیه و هم به سمت عقب خودرو بهبود یابد.

در حالی که استون مارتین بدنه مرکزی گردتر و ساختار انحنای فوق الذکر روی پایه جانبی AMR22 را ترجیح می دهد، ساختار پایه جانبی AMR23 بیشتر شبیه ساختار پایه جانبی فراری است که سال گذشته استفاده کرد. همچنین یک آندرکات کوچک وجود دارد که در امتداد ساید پاد، در بخشی که با فلش آبی می‌بینید قرار دارد.

AMR23

این لبه ساید پاد صاف‌تر به طراحان این امکان را می‌داد که از قسمت بالایی قوز شده‌تر استفاده کنند و استون مارتین کانالی را در قسمت بالایی قرار داد که به شکل یک سطح شیبدار پایین می‌آید، همانطور که سال گذشته در Alpine دیدیم. با این حال، این کانال برای هدایت جریان هوا در AMR23 عمیق تر به نظر می رسد.

پس از به‌روزرسانی ساید پاد در سال گذشته، تیم دریچه‌های خنک‌کننده استفاده شده را تغییر داد و در AMR23، کوره‌های خنک‌کننده را بالای قسمت قفسه‌شکل درب موتور قرار داد.

رویکرد جسورانه با خروجی خنک کننده بالایی که بر قسمت عقب خودرو غالب است و همچنین دارای یک شانه خمیده است، ادامه می یابد.

باریک شدن قسمت پشتی ساید پاد به سمت ناحیه بطری کک، فضای بیشتری را برای اجزای تعلیق عقب و جریان هوا را در آن قسمت بهبود بخشیده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×