پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » ویلیامز از FW45 رونمایی کرد
FW45

ویلیامز از FW45 رونمایی کرد

۱۴۰۱-۱۱-۲۵

ویلیامز امروز پیش از اولین رانندگی خود در پیست سیلورستون، از خودروی فرمول یک 2023، FW45 رونمایی کرد.

به گزارش مجله ماشین، این تیم با معرفی طرح رنگ ۲۰۲۳ و حامیان جدید آن در خودروی سال گذشته در روزهای گذشته، تصویر واقعی خودروی ۲۰۲۳ را قبل از تست رانندگی امروز نیز معرفی کرد.

تفاوت های قابل توجهی در FW45 نسبت به خودروی سال گذشته وجود دارد. دماغه تا اولین پلنر بال جلو کشیده شده و دارای طراحی مشابه چیزی است که هاس و آلفا تاوری در سال گذشته استفاده کردند.

این تیم همچنین منطقه سایدپاد را بازنگری کرده است. بریدگی زیر ورودی هوای سایدپاد تا حد زیادی به عقب باز می شود، در حالی که یک کانال برای جریان هوا در قسمت بالایی بدنه سایدپاد ایجاد می شود. از این نظر به نظر می رسد ویلیامز در قسمت سایدپاد از فراری و ردبول الهام گرفته است.

FW45

پشت درپوش موتور، تونل برجسته تری در اطراف لوله اگزوز آماده شده است. این خنک کننده اضافی در عقب و همچنین راهی متمایز برای جمع آوری هوا در عقب خودرو فراهم می کند.

در رونمایی از طرح رنگ، دیو رابسون رئیس توسعه عملکرد خودرو گفت: FW45 از نظر فلسفی یک تکامل است و آن را خواهید دید. اما البته برخی از این تغییرات مربوط به قوانین پایه جدید است.

می‌توان گفت که واضح‌ترین تغییر در خودرو در قسمت جانبی است، ما توانستیم طرحی را که سال گذشته در سیلورستون معرفی کردیم توسعه دهیم.

در واقع ما سال گذشته قصد داشتیم این کار را انجام دهیم، اما رادیاتور کمی در محدودیت بود، بنابراین این فرصت را داشتیم که روی آن کار کنیم و چیدمان را تغییر دهیم.

در حالی که ویلیامز در سال ۲۰۲۲ در مدارهای پرسرعت در بهترین حالت خود قرار داشت، در مدارهایی که به نیروی رو به پایین بالا نیاز داشت با مشکل مواجه شد.

رابسون گفت که آنها امسال پس از مبارزه در مسیرهایی مانند موناکو و مجارستان برای بهبود این وضعیت کار کرده اند.

رابسون بیان داشت: عملکرد سرعت پایین ما و کمبود نیروی رو به پایین قطعا برای طراحی ما از ماشین مهم بود. ما سخت روی آن کار کردیم و اهدافی را تعیین کردیم.

تعیین یک هدف زمان دور مشخص در این مورد دشوار است و تغییر بین نیروی رو به پایین و درگ پایین می تواند دشوار باشد، اما ما فکر می کنیم که اهداف خوبی را تعیین کرده ایم.

به نظر می رسد در نتیجه گرفتن داده های هوا از تونل باد و کار بر روی شبیه ساز با رانندگان، پیشرفت خوبی داشته ایم، اما خواهیم دید. ما هنوز باید پیشرفت هایی انجام دهیم، من دوست دارم فکر کنم این کار را کرده ام.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×