جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » مرسدس W14 را معرفی کرد / کاهش وزن دلیل سیاه شدن
مرسدس W14

مرسدس W14 را معرفی کرد / کاهش وزن دلیل سیاه شدن

۱۴۰۱-۱۱-۲۶

مرسدس خودروی جدید W14 خود را که در فصل 2023 فرمول 1 با آن مبارزه خواهد کرد، امروز با معرفی رسمی خود معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، مرسدس به دنبال ناامیدی در سال گذشته، در زمستان کارهای توسعه گسترده ای را بر روی W14 جدید انجام داده است.

مرسدس که سال گذشته تلاش زیادی برای حل مشکل نوسانات انجام داد، اکنون می‌خواهد با W14 فقط بر روی کسب عملکرد تمرکز کند.

با نگاهی به W14 جدید معرفی شده در مراسم معرفی امروز، به نظر می رسد که تیم تغییراتی در ساید پاد و بسیاری از قسمت های دیگر ایجاد کرده است.

مرسدس W14

به همین ترتیب، مرسدس رنگ نقره ای را که سال گذشته به آن بازگشته بود کنار گذاشت و به رنگ مشکی استفاده شده در فصل ۲۰۱۹/۲۰ روی آورد. تیم احتمالاً این کار را انجام داد تا وزن را به حداقل برساند.

لوئیس همیلتون، جورج راسل و میک شوماخر علاوه بر توتو وولف، رئیس مرسدس، در مراسم رونمایی شرکت کردند.

تیم W14 جدید را به زودی پس از پرتاب به پیست سیلورستون خواهد برد و آزمایشی ۱۰۰ کیلومتری انجام خواهد داد.

w14

کاهش وزن دلیل سیاه شدن مرسدس است

مرسدس با بازگشت به رنگ مشکی با W14 اعتراف کرد که دلیل این امر کاهش وزن بوده است.

مرسدس با معرفی W14 جدید در صبح چهارشنبه در Silverstone، بار دیگر رنگ های نقره ای را که سال گذشته ترجیح داده بود کنار گذاشت و به رنگ مشکی استفاده شده در فصل های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بازگشت.

اما این بار شرایط فرق می‌کند، زیرا دیده می‌شود تیمی که در آن دو فصل برای حمایت از تنوع در ورزش، خودرو را مشکی کرده بود، این بار بسیاری از قطعات را رنگ نکرد و مستقیماً به عنوان فیبر کربن خام نصب کرد.

قسمت بالای دماغه و کاپوت به رنگ مشکی مات است، اما قسمت زیرین خودرو از جمله بال ها کاملاً رنگ نشده است.

ولف

توتو وولف، مدیر تیم مرسدس، گفت که تصمیم آنها برای عدم رنگ آمیزی خودرو – احتمالاً ناشی از تمایل آنها به صرفه جویی در وزن بوده است.

سال گذشته ماشین خیلی سنگین بود، بنابراین امسال ما هر منطقه ای را که می توانستیم حتی یک گرم کاهش دهیم، ارزیابی کردیم. خلاصه، تاریخ تکرار می شود!

متوجه خواهید شد که برخی از قطعات کربن خام روی خودرو و همچنین برخی از قطعات با رنگ مشکی مات وجود دارد.

توجه اصلی هنگام تغییر طرح رنگی ما در سال ۲۰۲۰ همیشه حمایت از دلایل تنوع و برابری بوده است که به قلب ما نزدیک است. مشکی در آن مرحله به بخشی از DNA ما تبدیل شده است و ما از بازگشت خوشحالیم.

مرسدس W14

صرفه جویی در وزن به این واقعیت اضافه می کند که W14 نه تنها به طور قابل توجهی سبک تر است، بلکه هندسه تعلیق جلوی اصلاح شده، تغییرات سیستم خنک کننده و آیرودینامیک اصلاح شده را نیز دارد.

مدیر فنی مایک الیوت توضیح داد که بیشتر کار روی W14 کاری بود که آنها مجبور شدند سال گذشته به دلیل محدودیت بودجه به تعویق بیفتند.

الیوت گفت: سال گذشته ما هر کاری را که می‌خواستیم با W13 انجام دادیم که به دلیل محدودیت منابع یا به دلیل تمرکز ما بر حل مشکلات دیگر در جای دیگر، نتوانستیم انجام دهیم.

تیم ها در سال گذشته برای رسیدن به حد مجاز وزن ۷۹۸ کیلوگرم تلاش کردند و بسیاری از تیم ها در طول فصل بسیار بالاتر از این حد باقی ماندند.

برنامه‌هایی برای کاهش وزن به ۷۹۶ کیلوگرم تا سال ۲۰۲۳ وجود داشت، اما پس از بحث و گفتگو با تیم‌ها و FIA این موضوع کنار گذاشته شد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×