شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » پورشه به دنبال مشتری
پورشه به دنبال مشتری

پورشه به دنبال مشتری

۱۴۰۱-۱۲-۰۳

توماس لادنباخ رئیس پورشه موتور اسپرت، معتقد است که عرضه نمونه‌های اولیه LMDh به تیم‌های خاص توسط چندین سازنده برای بقای طولانی‌مدت WEC و IMSA ضروری است.

پورشه با بازگشت به IMSA به عنوان یکی از چهار برند تولید کننده وسایل نقلیه LMDh در فصل ۲۰۲۳، تنها برندی است که وسایل نقلیه خود را به تیم های مستقل ارائه می دهد.

به گزارش مجله ماشین، این تیم تاکنون چهار دستگاه ۹۶۳ فروخته است که در فصل ۲۰۲۳ در WEC و IMSA استفاده خواهند شد.

لادنباخ بیان داشت: از لحظه ای که ما تصمیم به ساخت نمونه اولیه LMDh گرفتیم، واضح بود که یک برنامه مشتری را به عنوان بخشی از DNA پورشه موتور اسپورت راه اندازی خواهیم کرد.

ما در حال حاضر تنها تامین کننده خودرو هستیم، امیدوارم سایر سازندگان نیز همین روند را دنبال کنند. من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد، که پارامتر بسیار خوبی برای آینده بلندمدت این سری خواهد بود.

من آنقدر در این تجارت بوده‌ام که بدانم تولیدکنندگان می‌آیند و می‌روند، و فکر می‌کنم تیم‌های مشتری یک عامل متعادل کننده واقعی در این امر هستند.

سه سازنده دیگر که ماه گذشته در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا شرکت کردند (آکورا، کادیلاک و ب ام و ) برخلاف تقاضای پورشه، هنوز گامی به سمت برنامه های مشتری برنداشته اند. هر سه سازنده هنوز در مورد این موضوع بلاتکلیف هستند.

Acura که با Michael Shank Racing برنده Daytona شد، اعتراف کرد که فروش ARX-06 به مالکان خصوصی هنوز به طور کامل مورد بحث قرار نگرفته است.

دیوید سالترز رئیس توسعه عملکرد هوندا، اعلام کرد: هنوز برای گفتن خیلی زود است و ما زیاد در مورد آن فکر نکرده ایم.

ما تلاش کاملی برای کار با دو تیم بزرگ، MSR و Wayne Taylor Racing داریم.

با وجود رویکردهای تیم‌ها، آکورا نسخه‌های بین‌المللی ARX-05 Daytona Prototype را که بین فصل‌های ۲۰۱۸-۲۲ رقابت می‌کرد، به مشتریان ارائه نکرد.

کادیلاک در گذشته DPi-V.R را در اختیار تیم های مستقل قرار داده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این کار را با V-LMDh انجام خواهد داد یا خیر.

آندریاس روس، رئیس BMW M Motorsport کمی مثبت‌تر بود و احتمال باز شدن روی تیم‌های مشتریان را در اوایل سال ۲۰۲۴ رد نکرد.

وی افزود شاید بتوانیم نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم که آیا تیم‌های مشتری می‌توانند به IMSA یا WEC برای سال ۲۰۲۴ بیایند، اما در حال حاضر هیچ چیز تأیید نشده است. البته ما تقاضای زیادی برای خودروی خود از تیم ها دریافت می کنیم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×