شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لندروور رنج استورمر کانسپت
لندروور رنج استورمر کانسپت

لندروور رنج استورمر کانسپت

۱۴۰۱-۱۲-۰۸

رنج استورمر بیشتر به عنوان یک خودروی مفهومی شناخته می شود که توسط لندروور در سال 2004 معرفی شد و به عنوان پیشرو رنج روور اسپورت عمل می کرد.

به گزارش مجله ماشین، او یک عنوان نسبتا بزرگ دارد که به عنوان اولین خودروی مفهومی این برند بریتانیایی شناخته می شود، حالا حرف جدیدی در این مورد برای گفتن داریم.

Top Gear در یوتیوب برای بررسی مفهوم رنج استورمر و ارزیابی جایگاه آن در این سری از کارگاه این خودروساز در کاونتری بازدید کرد. این نشریه مصاحبه ای با اندی ویل، طراح ارشد JLR انجام داد.

لندروور رنج استورمر کانسپت

لندروور رنج استورمر توسط یک تیم کار بین بریتانیا و ایتالیا ساخته شد و ساخت آن دقیقاً هشت ماه طول کشید. این خودروی مفهومی دارای خط سقف شیب‌دار، جلوپنجره پررنگ و یک جفت درب پروانه‌ای است که طراحی بسیار رادیکالی را به همراه دارد. کسانی که به یاد دارند می دانند که در آن زمان هیچ اشاره ای به وجود چنین دری در یک خودروی شاسی بلند نبود. این تنها در خودروهای سوپراسپرت مانند لامبورگینی یافت می شد.

فضای داخلی کانسپت استورمر نیز با موفقیت طراحی شده است.

لندروور رنج استورمر کانسپت

صفحه ابزار مینیمالیستی و مواد لوکسی که در کابین به استقبال ما آمدند این را ثابت کردند. پیشرانه این خودروی مفهومی چیزی نبود جز یک موتور ۴.۲ لیتری V8 سوپرشارژر که می توانست بیش از ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. در آن زمان فقط جگوار XJR و XKR با این تنظیمات در محدوده JLR موجود بودند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×