سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مشخصات فنی هیوندای کونا الکتریک جدید اعلام شد
هیوندای کونا الکتریک

مشخصات فنی هیوندای کونا الکتریک جدید اعلام شد

۱۴۰۱-۱۲-۱۸

مشخصات فنی هیوندای کونا الکتریک جدید اعلام شد، باتری های 48.4 کیلووات ساعتی و 65.4 کیلووات ساعتی ارائه می شود.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز کره جنوبی هیوندای نسل جدید کونا را دسامبر گذشته معرفی کرد. سپس در ماه ژانویه مشخصات فنی نسخه احتراق داخلی و هیبریدی این خودرو منتشر شد. اکنون نوبت به مدل کونا الکتریکی رسیده است.

هیوندای کونا الکتریک

طبق گزارش ها، نسل دوم هیوندای کونا الکتریک با دو گزینه باتری متفاوت استاندارد و برد بلند عرضه می شود. مدل استاندارد دارای یک باتری ۴۸.۴ کیلووات ساعتی است که می تواند برد تخمینی ۳۴۲ کیلومتر را بر اساس مقادیر WLTP ارائه دهد، در حالی که نسخه دوربرد دارای یک باتری ۶۵.۴ کیلووات ساعتی است که می تواند مسافت تخمینی ۴۹۰ کیلومتر را بر اساس مقادیر WLTP ارائه دهد.

هیوندای کونا الکتریک

هر دو نسخه دارای واحد قدرت دیفرانسیل جلو هستند. مدل استاندارد می تواند ۱۱۴.۶ کیلووات (۱۵۵ اسب بخار) تولید کند، در حالی که نسخه دوربرد می تواند ۱۶۰ کیلووات (۲۱۷ اسب بخار) تولید کند. هر دو خودرو می توانند حداکثر گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را ارائه دهند.

هیوندای کونا الکتریک

هیوندای اعلام کرد که باتری بزرگ را می توان در حدود ۴۱ دقیقه با شارژر سریع ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد حداکثر نرخ شارژ به اشتراک گذاشته نشد. علاوه بر این، خودرو دارای پیش گرمایش در باتری است تا راندمان بهتری در شرایط زمستانی داشته باشد. علاوه بر این، درگاه شارژ می تواند تا ۳۰- درجه سانتیگراد به آرامی کار کند.

هیوندای کونا الکتریک

ویژگی‌های ویژه EV شامل حالت جدید درایو i-Pedal است که امکان رانندگی با تک پدال را فراهم می‌کند و سیستم احیاکننده هوشمند که به طور خودکار میزان ترمز احیاکننده را بر اساس اطلاعات جریان ترافیک رو به جلو تنظیم می‌کند. به طور کلی کونا الکتریک که هم با طراحی و هم با ویژگی های تکنولوژیکی که ارائه می دهد توانسته توجه ها را به خود جلب کند، به خوبی می تواند با رقبای خود رقابت کند.

هیوندای کونا الکتریک هیوندای کونا الکتریک

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×