جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » برگزاری سه رالی بین‌المللی توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

برگزاری سه رالی بین‌المللی توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

۱۴۰۱-۱۲-۲۳

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از برگزاری سه رالی بین‌المللی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به منظور توسعه فعالیت های اتومبیلرانی و توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن خبر داد.

به‌گزارش مجله ماشین، محمدحسین صوفی دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ در طی نشست خبری با حضور اصحاب رسانه‌، با اشاره به قدمت حدود ۹۰ ساله کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، گفت: این نهاد بین المللی به منظور ارائه تسهیلات به گردشگران داخلی و خارجی و تردد در سطح استان‌ها، جاده‌ها و حتی مرزهای کشور تأسیس شده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: در این راستا، کانون به عنوان نماینده ایران در برخی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (فیا) عضو است و به واسطه همین عضویت، به عنوان تنها نماینده رسمی فیا در ایران گواهی نامه رانندگی بین المللی صادر می‌کند.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

صوفی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی علاوه بر فیا عضو اتحادیه بین‌المللی جهانگردی، سازمان جهانی گردشگری و شورای جهانی گمرک نیز هست که در این شورا مسئولیت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نیز بر عهده دارد.

او همچنین عضویت در شورای شش نفره تأیید صلاحیت مدیران فیا را نقطه عطفی در فعالیت‌های کانون در سال‌جاری دانست.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صدور اسناد و مدارک بین‌المللی از جمله دفترچه مالکیت بین المللی خودرو، گواهی نامه و پلاک را  از دیگر فعالیت‌های کانونبرشمرد و خاطرنشان کرد: صدور این مدارک که همراه داشتن آن برای تردد زمینی با خودرو ضروری است، به صورت آنلاین و در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود و آمارها نشان می دهد که امسال نسبت به سال گذشته ۵۰درصد رشد داشته و همچنین برای کنترل بیشتر، برچسب دیجیتال برای خودورها طراحی شده است.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

صوفی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: از آنجایی که برگزاری رالی های کمپر و کاروان بر عهده کانون گذاشته شده و استفاده از این خودروها یکی از امکانات و راه های خوب سفر و تردد ارزان است، اقدامات سازنده ای در این زمینه انجام شد، به طوری که فعالیت های این گروه، نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰درصد رشد را نشان می دهد.

او از سامان‌دهی کمپرها و کاروان های در سطح کشورخبر داد و افزود: با تدابیری که از سوی کانون اندیشیده شده است، اکنون کمپرها و کاروان‌ها به راحتی در داخل کشور تردد می‌کنند و حتی می‌توانند از کشور خارج شوند.

او از راه‌اندازی باشگاه سفیر ایمنی جاده‌ها به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای به عنوان یکی دیگر از دیگر اقدامات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال جاری یاد کرد.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در خصوص ساماندهی و تسهیل تردد موتورسیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی گفت: برای نخستین بار با همکاری پلیس تردد موتورهای ۲۵۰ سی‌سی به بالا در نوروز ۱۴۰۲ با سهولت انجام خواهد شد.

صوفی در ادامه از برگزاری سه رالی بین‌المللی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به منظور توسعه فعالیت های اتومبیلرانی و توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن خبر داد و اظهار داشت: در بهار ۱۴۰۲ سه رالی بین‌المللی به منظور بازدید از پیشرفت‌های ایران در ۴۰سال اخیر و همچنین معرفی جاذبه های بی شمار کشورمان برگزار خواهیم کرد.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

صوفی با بیان اینکه حدود ۲‌هزار و ۲۰۰ کمپر و کاروان در کشور وجود دارد و ۷۵۰ دستگاه از این خودروها عضو کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کانون هستند، تصریح کرد: تعداد زیادی کمپر و‌کلوپ در سال‌جاری ایجاد کردیم، کمپرها بتوانند به راحتی و بدون مشکل در کشور تردد کنند، چرا که تا سال گذشته این امکان وجود نداشت. همچنین امسال برای کاهش بیمه کمپرها اقداماتی انجام دادیم.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

صوفی در خصوص خودروهای کلاسیک و اهمیت شناسایی و صیانت از این نوع خودروها گفت: حدود ۷هزار خودرو کلاسیک و تاریخی در ایران وجود دارد که ۸۵۲ خودرو برای صدور پلاک تاریخی کارشناسی شده و از این تعداد برای ۳۷۶ خودرو در سال‌جاری پلاک صادر شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×