پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ایران‌خودرو و سایپا در روسیه
تارا اتوماتیک V4

ایران‌خودرو و سایپا در روسیه

۱۴۰۲-۰۱-۰۸

مدیر توسعه استراتژیک شرکت بست موتورز روسیه از مذاکره با ایران‌خودرو خبر داد همچنین فروش خودروهای سایپا قرار است از اول ژوئن آغاز شود.

به گزارش مجله ماشین، یوگنی چیژوف مدیر توسعه استراتژیک شرکت بست موتورز روسیه ، اعلام کرد نمایندگی بست موتورز در حال مذاکره برای واردات خودروهای شرکت ایران خودرو به روسیه است.

مدیرعامل بست موتورز، پیش از این گفت که این شرکت قصد دارد فروش خودروهای ایرانی سایپا را از اول ژوئن آغاز کند. این شرکت پیش بینی می کند در سال ۲۰۲۳، حداقل ۱۰ هزار خودرو سایپا را در روسیه به فروش برساند.

چیژوف همچنین در پاسخ به این سوال که این شرکت قرار است تولید خودروهای ایرانی را کجا انجام دهد، گفت: در محدوده شهرک صنعتی شوشری، جایی که پیشتر کامیون های MAN در آنجا مونتاژ می شدند.

در عین حال، چیژوف خاطرنشان کرد که مذاکرات در مورد مونتاژ این خودروها در حال انجام است، اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است: ابتدا، باید شروع به فروش خودرو در بازار روسیه کرد و متوجه شویم که آیا علاقه ای به مدل ها وجود دارد یا خیر.

اولین محموله‌ای که به روسیه صادر می‌شود شامل ۱۰هزار خودروی کویک، ساینا و شاهین خواهد بود.

استپانوف در مورد قیمت ها افزود: ما از ۱ میلیون روبل به ۱.۷ میلیون روبل برنامه ریزی می کنیم. این از ارزان ترین تا گران ترین مدل است.

این مدیر ارشد همچنین تاکید کرد: سایپا در حال بررسی امکان بومی سازی تولید خودرو در سن پترزبورگ است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×