جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لامبورگینی رووئلتو معرفی شد
لامبورگینی رووئلتو

لامبورگینی رووئلتو معرفی شد

۱۴۰۲-۰۱-۱۴

لامبورگینی رووئلتو معرفی شد. این اولین مدل هیبرید-الکتریکی لامبورگینی می‌باشد.

سرانجام جانشین لامبورگینی آونتادور معرفی شد. همانطور که می دانید، لامبورگینی هر روز یک خودروی اسپرت معرفی نمی کند، بنابراین امروز یک روز بسیار خاص است. پس از نزدیک به ده سال با آونتادور، اکنون جانشین آن را داریم. نام رووئلتو به همان اندازه جذاب است.

به گزارش مجله ماشین، در قلب رووئلتو یک موتور ۶.۵ لیتری V12 قرار دارد. موتور ۱۲ سیلندر از سه موتور الکتریکی بهره می برد و می تواند ۱۰۰۱ اسب بخار نیرو تولید کند. نیروی حاصله به هر چهار چرخ منتقل شده و با سیستم گیربکس هشت سرعته دوکلاچه بدون ضرر به زمین منتقل می شود. رووئلتو که دارای فناوری هیبریدی قابل شارژ است، دارای شاسی کاملاً از فیبر کربن است. در همین حال، لامبورگینی می گوید که رووئلتو اولین لامبورگینی است که دارای شاسی تمام فیبر کربنی است.

لامبورگینی رووئلتو

تمام این فرآیندهای مهندسی، کار و تولید مو به یک چیز منجر می شود، به خلق یک ماشین جذاب ایتالیایی که می تواند در ۷ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. خوب، شاید الان خیلی تعجب نکرده باشید، اما اگر به شما بگوییم که واحد هیبریدی V12 به رووئلتو اجازه می دهد تنها در ۲.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ برسد، چه؟ اینجاست که کمی گیج کننده می شود!

طراحی رووئلتو که منعکس کننده زبان طراحی جدید لامبورگینی است که از هوانوردی الهام گرفته شده است. ما می توانیم زوایای دراماتیک را در بسیاری از قسمت های خودرو و عناصر طراحی برخی از مدل های کلاسیک ببینیم. در واقع، اگر بگویید که رووئلتو شبیه آوانتدور است وقتی از پهلو به آن نگاه کنید، شما را عجیب نخواهیم دید. چون بله، به نظر می رسد!

لامبورگینی رووئلتو

در فضای داخلی، یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و همچنین یک سیستم اطلاعات سرگرمی ۸.۴ اینچی در وسط کنسول وجود دارد. در مجموع سه صفحه نمایش مختلف در داخل خودرو وجود دارد. لامبورگینی همچنین توضیح می دهد که مواد به کار رفته در فضای داخلی رووئلتو در مرحله تولید بیش از هر زمان دیگری سازگار با محیط زیست هستند.

لامبورگینی رووئلتو

بیایید به موتور ۶.۵ لیتری V12 برگردیم. این واحد کاملا نو بوده و در کنار آن کاملا سبک است. علاوه بر این، بسیار قدرتمندتر از نسل قبلی خود است. این واحد V12 با تولید ۸۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور بدون نیاز به توربوشارژر، از دو موتور الکتریکی مختلف بهره می برد. این موتورهای الکتریکی به چرخ های جلو نیرو می دهند. همچنین یک موتور الکتریکی سوم نیز وجود دارد که در یک جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه قرار دارد. بنابراین رووئلتو در مجموع می تواند ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت داشته باشد!

انتظار می رود قیمت رووئلتو حدود ۶۰۰۰۰۰ دلار باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×