شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هیوندای آیونیک ۶ خودروی سال جهان!
هیوندای آیونیک 6

هیوندای آیونیک ۶ خودروی سال جهان!

۱۴۰۲-۰۱-۱۷

هیوندای موفقیت مهم دیگری را با مدل آیونیک 6 «الکتریک استریم لاینر» به دست آورد که در سطح جهانی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش مجله ماشین، آیونیک ۶ که به لطف طراحی منحصر به فرد آیرودینامیک و مسافت رانندگی طولانی ۶۱۴ کیلومتر برنده جوایز بین المللی شد، در مسابقه ای که در نمایشگاه خودروی نیویورک (NYIAS) برگزار شد نیز مورد علاقه اعضای هیئت داوران متخصص بود.

آیونیک ۶ با برنده شدن جوایز معتبر “خودروی جهانی سال ۲۰۲۳″، “خودروی الکتریکی جهانی ۲۰۲۳” و “طراحی سال جهانی خودروی سال ۲۰۲۳” به تصویر برند و استراتژی الکتریکی سازی برند کمک کرد.

هیئت داوران WCOTY متشکل از ۱۰۰ روزنامه‌نگار خودرو از ۳۲ کشور، آیونیک ۶  را از بین سه فینالیست برتر انتخاب کردند که همه آنها در سال ۲۰۲۲ منتشر شدند.

این انتخاب ویژه همچنین به این معنی است که هیوندای برای دومین بار متوالی برنده جایزه سه گانه جوایز خودروی سال جهان شده است. سال گذشته، هیئت داوران همچنین مدل برقی دیگر هیوندای به نام IONIQ 5 را به عنوان برنده در همین دسته‌ها تعیین کرد.

هیوندای که همیشه می‌خواهد با مالکان خودرو در سطح احساسی ارتباط برقرار کند، با طراحی و عناصر راحتی آیونیک ۶  راه طولانی را پیموده است. طراحی جسورانه و آیرودینامیکی با راندمان آیرودینامیکی ترکیب شده است تا برد استثنایی را ارائه دهد که منجر به ضریب درگ بسیار پایین ۰.۲۱ cd می شود. یکی از آیرودینامیک‌ترین و کارآمدترین خودروهای برقی الکتریکی در بین خودروهای الکتریکی، آیونیک ۶ با یک بار شارژ، برد ۶۱۴ کیلومتری را مطابق با استانداردهای WLTP ارائه می‌کند.

 

سایر برندگان به شرح زیر است:

برنده بهترین خودروی الکتریکی جهان: هیوندای آیونیک ۶

برنده بهترین طراحی سال جهان: هیوندای آیونیک ۶

برنده خودروی لوکس سال جهان: Lucid Air

برنده بهترین خودروی پرفورمنس جهان: کیا EV6 GT

برنده جایزه بهترین خودروی شهر جهان: سیتروئن C3

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×