جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » باتری های تیتان سیلیکونی برای اولین بار در مرسدس EQG
رندر مرسدس EQG

باتری های تیتان سیلیکونی برای اولین بار در مرسدس EQG

۱۴۰۲-۰۱-۲۱

باتری های سیلیکونی تیتان برای اولین بار در مرسدس EQG استفاده می شود که باعث می‌شود زمان شارژ کوتاه تربشود و خودرو مسافت بیشتری را طی بکند.

به گزارش مجله ماشین، نسخه الکتریکی کلاس G مرسدس در روزهای آینده معرفی خواهد شد. گفته می شود این اس‌یو‌وی که قرار است با نام EQG معرفی شود، از فناوری شارژ منحصر به فردی برخوردار خواهد بود.

فناوری جدید باتری که با همکاری شرکت سیلا نانوتکنولوژی مستقر در کالیفرنیا و مرسدس توسعه یافته است، برای اولین بار در مرسدس – EQG استفاده خواهد شد.

مدت زیادی است که این شرکت روی یک نوع باتری به نام تیتان سیلیکونی کار می کند.

گفته می شود این سیستم باتری که برای مصارف تجاری مناسب ساخته شده است، عملکرد خودروهای برقی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

فن آوری باتری استفاده شده توسط سیلا تضمین می کند که بین ۵۰ تا ۷۵ درصد CO2 کمتری در هنگام ساخت تولید می شود.

به گفته سیلا نانوتک، این باتری می تواند ۱۰ برابر بیشتر از باتری های معمولی انرژی ذخیره کند.

سیلا انتظار دارد تا سال ۲۰۲۸، فناوری باتری تیتان سیلیکونی انرژی ۱ میلیون خودروی الکتریکی را تامین کند. این فناوری ویژه برای اولین بار در مدل EQG مرسدس در سال ۲۰۲۴ استفاده خواهد شد.

پیش بینی می شود شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز مدل EQG دارای چهار موتور الکتریکی باشد. انتظار می رود که سری G الکتریکی به لطف فناوری باتری تیتان سیلیکونی بردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر داشته باشد.

با توجه به اینکه سری G با موتور احتراق داخلی با برچسب قیمتی از ۱۳۹۰۰۰ دلار به فروش می رسد، می توان گفت که نسخه الکتریکی EQG بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار دلار به فروش می رسد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×