پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا و نقض حریم خصوصی
شوروم تسلا

تسلا و نقض حریم خصوصی

۱۴۰۲-۰۱-۲۱

تسلا در پی نقض حریم خصوصی با شکایت دسته جمعی روبرو شد.

به گزارش مجله ماشین، یکی از ساکنان کالیفرنیا در یک دعوی حقوقی دسته‌جمعی شکایت کرده است که سازنده خودروهای الکتریکی را به نقض حریم خصوصی مشتریانش متهم کرده است.

پس از گزارشی که اخیرا توسط رویترز منتشر شد مبنی بر اینکه گروه‌هایی از کارمندان تسلا به طور خصوصی فیلم‌ها و تصاویر ضبط شده توسط مشتریان را به اشتراک گذاشته‌اند، تسلا توسط

این شکایت توسط هنری یه، ساکن سانفرانسیسکو که صاحب یک مدل Y است، در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا مطرح شد، که ادعا می کند کارمندان تسلا قادر به دسترسی به تصاویر خصوصی برای “سرگرمی های بی مزه و عذاب آور” خود بودند. وکیل مدافع هنری وی، اعلام کرد: تسلا باید در قبال این موارد پاسخگو باشد.

هفته گذشته، رویترز مطلبی را منتشر کرد که در آن چندین کارمند سابق تسلا ادعا کردند که کارگران دفتر این خودروساز در سن متئو کالیفرنیا، ویدئوها و تصاویر گرفته شده از دوربین خودروهای مشتریان از جمله فیلم‌هایی از کودکان، تصادفات و حوادث جاده ای به اشتراک گذاشته‌اند.

همان گزارش اولیه می گوید که حتی ایلان ماسک مدیر عامل شرکت، قربانی لنزهای کنجکاو دوربین های ماشینش شده است.

تمام خودروهای جدید تسلا به مجموعه‌ای از دوربین‌ها مجهز شده‌اند که برای اهداف متعدد، از جمله عملکرد به عنوان دوربین داشبورد، نظارت از راه دور و سیستم به اصطلاح کمک راننده خودکار خودرو استفاده می‌شوند. در مورد دوم، تسلا اذعان می‌کند که گهگاه فیلم‌های ویدئویی خارج شده از خودروهای مشتریان را برای حل مشکلات یا فقط برای اهداف برچسب‌گذاری داده‌ها بررسی می‌کند، اما این داده‌ها ناشناس هستند و به هیچ وجه به مالک یا خودرو مرتبط نیستند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.33

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×