جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ویژگی های جالب هیوندای آیونیک ۶
هیوندای آیونیک 6

ویژگی های جالب هیوندای آیونیک ۶

۱۴۰۲-۰۱-۲۱

ویژگی های جالب هیوندای آیونیک 6 که به عنوان خودروی سال 2023 انتخاب شد و با هم بررسی می کنیم که آیا واقعا لیاقت این را دارد انتخاب شود یا خیر!

به گزارش مجله ماشین، هیوندای آیونیک ۶ که برای اولین بار در ۱۲ جولای ۲۰۲۲ معرفی شد، در کارخانه آسان تولید می شود، جایی که مدل های پرچمدار این برند کره جنوبی مانند سوناتا و گراندور تولید می شود. زیرساخت فنی آیونیک ۶  که توسط ووهیون لی طراحی شده است، کاملاً موفق است.

آیونیک ۶ که بر روی پلتفرمی که هیوندای آن را پلتفرم مدولار جهانی هیوندای الکتریک (E-GMP) می نامد تولید می شود و یک خودروی تمام الکتریکی است.

 

هیوندای آیونیک 6

آیونیک ۶ با گزینه های سخت افزاری و باتری متفاوتی برای مصرف کنندگان عرضه می شود. یک سیستم باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی در نسخه دوربرد آیونیک ۶ وجود دارد که به صورت Long – Range (بلند برد) و Standard Range (محدوده استاندارد) ارائه می شود. در نسخه استاندارد از باتری ۵۳.۰ کیلووات ساعتی استفاده شده است.

کابین هیوندای آیونیک 6

کابین هیوندای آیونیک 6

آیونیک ۶  مصرف کنندگانی را که خواهان سیستم چهار چرخ متحرک هستند، فراموش نکرده است. شما می توانید نسخه دوربرد آیونیک ۶ را با سیستم چهار چرخ متحرک و دو چرخ متحرک خریداری کنید.

هنگامی که به داده های کاتالوگ خودرو نگاه می کنیم، می بینیم که نسخه Long Range 2WD (بلند برد – دو چرخ متحرک) طبق داده های WLTP برد ترکیبی ۵۲۴ کیلومتر را ارائه می دهد.

هیوندای آیونیک 6 در تست تونل باد

در نسخه Long Range AWD (محرک تمام چرخ متحرک) شاهد آن هستیم که برد ترکیبی ۴۵۲ کیلومتر است.

در نسخه استاندارد ۲WD (تجهیزات استاندارد – دو چرخ متحرک)، داده های برد به صورت ترکیبی ۴۸۴ کیلومتر ارائه می شود.

هیوندای آیونیک 6 در تست تونل باد

آیونیک ۶ با شارژ ۱۵ دقیقه ای می تواند مسافت ۳۰۱ کیلومتر را طی بکند. اگر از سیستم شارژ ۳۵۰ کیلوواتی استفاده می کنید، تنها در ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ می شود.

هیوندای آیونیک 6 در تست تونل باد

ما یک بار دیگر متوجه شدیم که هیوندای اهمیت زیادی به فرآیند الکتریکی در فضای داخلی می دهد. آیونیک ۶  با ترکیب زبان طراحی مینیمالیستی با عناصر لوکس و تکنولوژیک، دارای سیستم نورپردازی داخلی دو رنگ است.

هیوندای آیونیک 6 در تست تونل باد

همچنین دقت شده است که مواد به کار رفته در فضای داخلی سازگار با محیط زیست باشند. می بینیم که یک رنگ سازگار با محیط زیست به نام رنگ زیستی در بسیاری از مکان های داخل ساختمان از جمله داخل درها استفاده می شود.

هیوندای آیونیک 6 در تست تونل باد

می توان گفت که آیونیک ۶  خودرویی جالب و دوستدار محیط زیست است. آیونیک ۶ با فناوری هایی که ارائه می دهد و مواد سازگار با محیط زیست به کار رفته در داخل خودرو، خودرویی است که آینده را به زمان حال می آورد!

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 2.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×