دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا می خواهد باتری های LFP گسترده شوند
کامیون‌های برقی تسلا سمی

تسلا می خواهد باتری های LFP گسترده شوند

۱۴۰۲-۰۱-۲۲

تسلا می خواهد باتری های LFP گسترده شوند، بنابر این علاوه بر تسلا سمی، مدل هایی مانند مدل 3 و مدل Y نیز از باتری های LFP استفاده خواهند کرد.

به گزارش مجله ماشین، تسلا شروع به استفاده از باتری های LFP کرده است. بسته‌های باتری LFP، که بسیار ارزان‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی هستند، معمولاً در خودروهای جمع‌وجور و خودروهای برقی اقتصادی استفاده می‌شوند. تسلا از بسته های باتری LFP در کامیون برقی  سمی خود استفاده خواهد کرد.

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا  اظهار کرد: بسته‌های باتری لیتیوم – فسفات آهن در اکثر خودروهای تجاری سنگین تسلا استفاده خواهد شد.

تسلا برای اولین بار از بسته های باتری LFP در خودروهای تجاری سنگین برد کوتاه خود به نام نیمه سبک استفاده خواهد کرد. هیچ جزئیات یا تاریخ عرضه Semi-Light که انتظار می رود در روزهای آینده معرفی شود، ارائه نشده است.

در دسامبر گذشته، تسلا تحویل کامیون های تسلا نیمه را آغاز کرد که می توانند با یک بار شارژ مسافت ۵۰۰ مایل (۸۰۴ کیلومتر) را طی کنند و دارای بسته های باتری مبتنی بر نیکل هستند. تسلا همچنین اعلام کرد که مدل تجاری سنگین الکتریکی خود در نسخه ای با برد ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) معرفی خواهد شد.

البته باتری های LFP نه تنها در مدل های سمی ، بلکه در مدل های سواری تسلا نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال، بسته های باتری ۵۳ تا ۷۵ کیلووات ساعتی برای مدل Y و مدل ۳ استفاده خواهد شد. باتری های مبتنی بر نیکل در خودروهای تسلا مدل ۳ مدل Y که در آمریکا فروخته می شوند استفاده می شود.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×