یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کانسپت نیسان آریزن رونمایی شد
کانسپت نیسان آریزن

کانسپت نیسان آریزن رونمایی شد

۱۴۰۲-۰۱-۳۰

هنوز مشخص نیست که آیا نسخه تولید انبوه این خودرو عرضه خواهد شد یا خیر.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز ژاپنی نیسان از جمله برندهایی است که اخیراً به فرآیند الکتریکی سازی اهمیت داده است. به خصوص با مدل هایی مانند فناوری e-POWER و نیسان آریا، این شرکت موفق شد توجه ها را به خود جلب کند. در این زمینه، یک وسیله نقلیه جدید از این برند آمد. به عنوان بخشی از نمایشگاه خودرو شانگهای، نیسان خودروی مفهومی آریزونا را معرفی کرد.

این وسیله نقلیه که توسط بخش چینی این شرکت طراحی شده است، با هدف پاسخگویی به بسیاری از نیازهای رانندگان است. این خودرو بر روی پلت فرم CMF-EV ساخته شده است که در حال حاضر توسط نیسان آریا و رنو مگان E-Tech استفاده می شود. سازنده ژاپنی فعلا مشخصات فنی و ابعاد خودرو را در اختیار مطبوعات قرار نداده است.

کانسپت نیسان آریزن

وقتی به طور کلی به طراحی خودرو نگاه می کنیم، طراحی بسیار زاویه دار و تهاجمی پذیرای ماست. طراحی سرتاسری چراغ های جلو و گروه توقف، گلگیرهای بزرگ و دستگیره های مخفی درب، اسپرت بودن خودرو را افزایش می دهد. این برند بیان می کند که مرکز ثقل خودرو بسیار پایین است.

وقتی درهای بزرگ را باز می‌کنیم، فضای داخلی بسیار راحت و فناوری پذیرای ماست. در کابینی که با تمرکز طراحی شده است، بیش از نیمی از کنسول جلو توسط یک صفحه نمایش بسیار بزرگ پوشانده شده است. نیم فرمان مشابه مدل های تسلا، صندلی های راحت و سقف شیشه ای بزرگ فضای متفاوتی به خودرو می بخشد.

کانسپت نیسان آریزن

با حرکت به سمت فناوری، خودروی مفهومی آریزن شامل دستیار صوتی به نام اپورو است. این دستیار می تواند تمام خواسته های مسافران را برآورده کند و اطلاعات مختلفی مانند شرایط آب و هوایی را به مسافران منتقل کند. علاوه بر این، خودرو دارای یک سیستم روشنایی تعاملی است. به لطف این سیستم، نور محیط و چراغ های داخل خودرو به طور خودکار با توجه به سرنشینان تنظیم می شود. علاوه بر این، حالت های مختلفی را می توان انتخاب کرد.

اگرچه این برند نمی‌گوید که آیا این خودرو در حال حاضر وارد تولید انبوه می‌شود یا خیر، مدیر عامل نیسان اعلام کرد که آنها سخت برای بازار چین کار می‌کنند. اگرچه ممکن است در آینده شاهد نسخه تولید انبوه کانسپت آریزونا نباشیم، اما فکر می کنیم در مدل های آینده نیسان شاهد ردپایی از این خودروی مفهومی تمام الکتریکی باشیم.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×