سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کدام تولیدکنندگان بیشترین خودروهای الکتریکی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ می فروشند؟
تسلا مدل 3

کدام تولیدکنندگان بیشترین خودروهای الکتریکی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ می فروشند؟

۱۴۰۲-۰۲-۱۰

در فروش جهانی خودرو، اعلام شد که کدام سازنده در سه ماهه اول سال 2023 چند خودروی برقی فروخته است. طبق آما منتشر شده تسلا همچنان در صدر است.

به گزارش مجله ماشین، ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که تسلا، بی وای دی و گروه فولکس واگن پرچم داران بازار هستند. این سه شرکت نسبت به سال گذشته فروش خودروهای برقی خود را افزایش دادند. تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ رکورد شکست و ۴۲۲۸۷۵ خودروی الکتریکی فروخت. این خودروساز نسبت به سال ۲۰۲۲ فروش خود را ۳۶ درصد افزایش داده است.

BYD

درست پشت سر آن خودروساز چینی BYD قرار دارد. BYD امسال فروش خود را در بریتانیا آغاز کرد تا بتواند در بازار اروپا با شاسی بلندهای الکتریکی، اسپرت و مدل های کامپکت خود رقابتی باشد. BYD در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۲۶۴۶۴۷ دستگاه خودرو فروخت که پس از تسلا، دومین خودروساز پرفروش محسوب می شود. علاوه بر این، BYD نسبت به سال گذشته فروش خود را ۸۵ درصد افزایش داد.

ID.2All

سومین شرکتی که بیشترین خودروهای الکتریکی را در بازار جهانی به فروش می رساند، گروه فولکس واگن است. گروه فولکس واگن با فروش ۱۴۰ هزار و ۸۵۲ خودروی برقی، فروش خود را نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داده است. فولکس واگن که در ماه های گذشته با کانسپت ID.2All عرضه شد، سومین خودروساز پرفروش در بازار جهانی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×