چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هیوندای کارخانه تولید باتری را افتتاح کرد
هیوندا

هیوندای کارخانه تولید باتری را افتتاح کرد

۱۴۰۲-۰۲-۱۸

هیوندای کارخانه تولید باتری را افتتاح کرد، این کارخانه که با مشارکت هیوندای و SK ON احداث شده است، تولید خود را در سال 2025 آغاز خواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، بازار خودروهای الکتریکی باعث شده است تا صنعت خودرو وارد دوره رقابتی بیش از هر زمان دیگری شود. مشکلات در تامین نیمه هادی ها و اختلال در تولید باتری باعث شد تا سازندگان برای تولید باتری های خود ابتکار عمل کنند.

در ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده‌ایم که خودروسازان مختلف با شرکت‌های انرژی برای افتتاح کارخانه باتری‌سازی خود همکاری می‌کنند. برخی از خودروسازان حتی معادن لیتیوم را خریداری کردند. علاوه بر این، برخی از خودروسازان مانند BMW به جای خرید معادن یا سرمایه گذاری مشترک با شرکت های انرژی به دنبال راه هایی برای توسعه فناوری باتری هستند.

هیوندای که موضوع خبر ماست، تصمیم گرفته است تا به منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون خودروهای برقی در ایالات متحده، کارخانه تولید باتری راه اندازی کند. این تسهیلات یک سرمایه گذاری مشترک با SK ON خواهد بود و شرکت هیوندای موتور و همچنین شرکت کیا و هیوندای موبیس را در بر خواهد گرفت.

مرکز تولید باتری برنامه ریزی شده در شهرستان بارتو جورجیا، بسیار نزدیک به تاسیسات متا کارخانه هیوندای واقع خواهد شد. این تاسیسات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ تولید باتری را آغاز خواهد کرد و ظرفیت تولید سالانه ۳۵ گیگاوات ساعت خواهد داشت. با توجه به این ظرفیت، هیوندای قادر خواهد بود باتری ۳۰۰ هزار خودروی برقی را به تنهایی تولید کند.

هیوندای موبیس وظیفه مونتاژ بسته های باتری را با استفاده از سلول های باتری در مرکز جدید بر عهده خواهد داشت. باتری های آماده شده سپس به تاسیسات هیوندای، کیا و جنسیس ارسال می شود تا بر روی خودروها سوار شوند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×