جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کاهش ۷۰۰ میلیون تومانی خودرو‌های مونتاژی / خودرو نسبت به هفته قبل ارزان شد
تیگو 8 پرو

کاهش ۷۰۰ میلیون تومانی خودرو‌های مونتاژی / خودرو نسبت به هفته قبل ارزان شد

۱۴۰۲-۰۲-۱۹

شورای رقابت در مصوبه اخیر خود، قیمت خودرو‌های مونتاژی را ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان کاهش داد.

به گزارش مجله ماشین به نقل از  صداوسیما‎، تولیدکنندگان خودرو‌های مونتاژی، طی سال‌های گذشته محصولات خود را بالاتر از سود متعارف به فروش می‌رساندند، اما امسال برای نخستین بار شورای رقابت این محصولات را قیمت گذاری کرد.

آقای اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت می‌گوید: مصوبه شورای رقابت برای تمام فروش‌ها از ابتدای امسال لازم الاجرا است و چنانچه خودروسازان مبالغ بیشتری را از مشتری اخذ کرده باشند باید آن را برگردانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خودرویی نظیر تیگو ۸ در چین ۲۲ هزار دلار قیمت دارد که با احتساب تمام هزینه ها، قیمت آن در ایران به یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان می‌رسد، اما شرکت مونتاژ کننده این خودرو را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌فروخت.

خودروی دیگنیتی که در چین ۱۰۰ هزار یوآن قیمت دارد، با توجه به نرخ ارز نیمایی در ۳ ماهه پایانی ۱۴۰۱ و احتساب تمام هزینه ها، به قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان می‌رسید، اما کارخانه مونتاژ کار آن را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌فروخت.

حالا شورای رقابت قیمت این خودرو‌ها را با سود ۱۷ درصد محاسبه کرده که باعث شده قیمت کارخانه‌ای این خودروها ­۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در مقایسه با سال گذشته، کاهش پیدا کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×