پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فورد به دنبال تمدید قوانین تجاری اتحادیه اروپا است
فورد به دنبال تمدید قوانین تجاری اتحادیه اروپا است

فورد به دنبال تمدید قوانین تجاری اتحادیه اروپا است

۱۴۰۲-۰۲-۳۱

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ، صنعت خودروسازی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش مجله ماشین، فورد که سهم بازار قدرتمندی در بریتانیا دارد، می‌خواهد قوانین تجاری اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ به تعویق بیفتد.

این خودروساز آمریکایی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد: ما خواستار آن هستیم که الزامات تجاری اروپا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شود. بنابراین، امکان توسعه زنجیره تامین باتری به ویژه در اروپا و پاسخگویی به تقاضای خودروهای الکتریکی وجود خواهد داشت.

فورد در حال سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیون دلاری برای افزایش ظرفیت موتور الکتریکی در کارخانه موتور خود در انگلستان است. این بخش مهمی از برنامه های برقی سازی این خودروساز آمریکایی است.

طبق توافق تجاری منعقد شده در زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، از قبل مشخص شده بود که از سال ۲۰۲۴، ۴۵ درصد از ارزش خودروهای الکتریکی فروخته شده در اتحادیه اروپا برای بازار بریتانیا تنظیم می شود. مشکل این است که بسته‌های باتری برای خودروهای الکتریکی تقریباً نیمی از هزینه خودرو را تشکیل می‌دهند و حمل و نقل باتری‌ها به صورت لجستیکی در مسافت‌های طولانی می‌تواند پرهزینه باشد.

تشدید قوانین تجاری تقریباً به معنای تضعیف خودروهای الکتریکی است. تولیدکنندگانی که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در تسریع تولید برق انجام داده‌اند، بیشترین آسیب را از این توافق تجاری خواهند دید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×