پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا با هیدروژن وارد صنعت لجستیک می شود
کامیون هیدروژنی تویوتا

تویوتا با هیدروژن وارد صنعت لجستیک می شود

۱۴۰۲-۰۳-۰۱

تویوتا با استفاده از فناوری های جدید به کاهش انتشار کربن خود ادامه می دهد.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا به نیروهای هلندی VDL Groep در اروپا می پیوندد و شروع به استفاده از خودروهای تجاری سنگین تویوتا با فناوری هیدروژن آلایندگی صفر در اروپا می کند.

هدف این همکاری تسریع کربن زدایی در بخش حمل و نقل جاده ای است. همچنین کمک قابل توجهی به هدف تویوتا اروپا مبنی بر اینکه تا سال ۲۰۴۰ کاملاً کربن خنثی باشد، خواهد داشت.

کامیون هیدروژنی تویوتا

با این همکاری، پتانسیل زیادی برای کاهش ردپای کربن در مسیرهای لجستیکی وجود دارد. آلایندگی کمتر سیستم های هیدروژنی به خودروهای تجاری سنگین اجازه می دهد تا بار بیشتری را حمل کنند. علاوه بر این، تامین سریع هیدروژن یک مزیت بزرگ برای حمل و نقل فراهم می کند. استفاده فشرده تر از هیدروژن، که می تواند به سرعت سوخت دیزل پر شود، همچنین به بلوغ زیرساخت های پایدار کمک می کند.

اولین خودروی تجاری سنگین پیل سوختی VDL Groep در تابستان ۲۰۲۳ ساخته می شود و تعداد آن به تدریج افزایش می یابد و از پاییز جای خود را در مسیرهای لجستیکی تویوتا اروپا خواهد گرفت.

کامیون های پیل سوختی نقش مهمی در رشد اکوسیستم هیدروژنی اروپا دارند. همچنین از کربن زدایی بخش حمل و نقل و انتقال انرژی زیست محیطی حمایت می کند.

ایستگاه های مورد استفاده توسط وسایل نقلیه تجاری سنگین پیل سوختی را می توان گسترش داد تا سایر وسایل نقلیه هیدروژنی را نیز در بر گیرد. این پروژه جدید به‌عنوان یکی از پروژه‌هایی که تویوتا با شرکای بسیاری از جمله خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری سبک، قایق‌ها، قطارها و اتوبوس‌ها اجرا کرده است، جلب توجه می‌کند تا روند تبدیل به اقتصاد هیدروژنی را تسریع بخشد.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×