چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی هیوندای پونی کوپه کانسپت
هیوندای پونی کوپه کانسپت

معرفی هیوندای پونی کوپه کانسپت

۱۴۰۲-۰۳-۰۱

معرفی هیوندای پونی کوپه کانسپت به مناسبت چهلمین سالگرد فعالیتش در کنکورس‌ دی‌الگانس انجام شد.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز کره جنوبی هیوندای خودروی کانسپت پونی کوپه را حدود ۴۰ سال پیش معرفی کرد.

این مدل با طراحی نمادین خود در آن زمان توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. پس از سال‌ها، این برند با جورجتو جوجارو پدر مدل اصلی، به عنوان بخشی از Concorso d’Eleganza Villa d’Este این مفهوم را احیا کرد.

در واقع پونی اولین خودروی تولید انبوه هیوندای به عنوان یک سازنده مستقل بود. اگرچه در سال ۱۹۷۴ به عنوان یک کوپه ظاهر شد، اما به دلیل بحران اقتصادی در آن زمان به عنوان یک لیفت بک ۴ در به بازار عرضه شد. با اینکه مدل کوپه به تولید انبوه نرسید، اما بر طراحی های آینده هیوندای تأثیر گذاشت.

هیوندای پونی کوپه کانسپت

نسل دوم پونی (اکسل) دارای خطوط تیز در طراحی جمع و جور چهار در بود. چند سال بعد، هیوندای اسکوپ به زنده نگه داشتن کانسپت پونی با خطوط نرم شده ادامه داد. اخیرا با Ioniq 5، بازگشتی به خطوط تیز در مفهوم پونی ایجاد شده است.

N Vision 74 که سال گذشته با آن مواجه شدیم، به معنای واقعی کلمه باعث شد خودرو دوباره به آینده چشمک بزند. اگرچه ادعاها حاکی از آن است که این مدل به تولید انبوه می رسد، اما متاسفانه در حال حاضر مطالعه ای در مورد آن انجام نشده است.

 

هیوندای پونی کوپه کانسپت

وقتی به داخل خودرو نگاه می کنیم، می توانیم بگوییم که کاملاً آینده نگرانه به نظر می رسد. فرمان تک پره و پانل ابزار غیر سنتی کاملاً شیک به نظر می رسند.

با این مدل می توان فهمید که در مدل های آینده هیوندای ردپایی از کانسپت پونی را خواهیم دید. ردپایی از این خودرو را در هیوندای آیونیک ۵ N جدید خواهیم دید که به زودی معرفی می شود.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×