شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » استون مارتین DB12 جدید معرفی شد
استون مارتین DB12 مدل 2024

استون مارتین DB12 جدید معرفی شد

۱۴۰۲-۰۳-۰۶

استون مارتین DB12 جدید که آخرین نسل از سری افسانه ای «دی بی» استون مارتین است، بالاخره معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، DB12با حفظ نام کلاسیک خود به حیات خود ادامه خواهد داد.

DB12 موفق ترین مدل DB که تاکنون معرفی شده است برخلاف نامش از موتور ۱۲ سیلندر استفاده نمی کند. در قلب این مدل، یک موتور ۴.۰ لیتری V8 توربو از مرسدس-AMG قرار خواهد گرفت. در واقع، این موتور بسیار قدرتمندتر از متور ۱۲ سیلندر DB11 ساخته شده است.

استون مارتین DB12 مدل 2024

واحد ۸ سیلندر در مجموع قادر به تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این بدان معناست که موتور نسبت به جانشین خود ۳۰ درصد تقویت شده است. در این حالت، این واحد ۴۱ اسب بخار قدرتمندتر از موتور ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر DB11 MAR است. شتاب صفر تا صد DB12 3.6 ثانیه طول می کشد و می تواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت برسد.

طبق بیانیه مطبوعاتی استون مارتین، این افزایش قدرت در نتیجه فرآیندهای فشرده اعمال شده بر روی موتور ایجاد شده است. این موتور که دارای سیستم خنک کننده کاملاً جدیدی است به توربوشارژرهای بسیار بزرگتری مجهز شده است. DB12 اولین مدل DB در تاریخ است که از دیفرانسیل الکتریکی استفاده می کند.

استون مارتین DB12 مدل 2024

این مدل که دارای سه حالت مختلف رانندگی است، با سیستم تعلیق جدید نیز عرضه خواهد شد. کاربران می توانند با انتخاب بین حالت های رانندگی GT، Sport و Sport+ به تجربه رانندگی مورد نظر خود دست یابند. استون مارتین نیز این را تضمین می کند.

DB12 با طراحی آشنا اما بسیار مدرن‌تر، با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های LED خود جلب توجه می‌کند. درست بالای جلوپنجره، لوگوی جدید استون مارتین قرار دارد. این مدل مجهز به چرخ‌های استاندارد ۲۱ اینچی است و ساختار آیرودینامیکی خود را با دستگیره‌های درهای هم سطح خود افزایش می‌دهد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×