چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ولوو EX30 معرفی شد
ولوو EX30 مدل 2024

ولوو EX30 معرفی شد

۱۴۰۲-۰۳-۱۷

ولوو EX30 جدیدترین عضو خانواده الکتریکی این برند، معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، EX30 در میلان ایتالیا رونمایی شد و از همان طرح نامگذاری مدل بزرگتر EX90 استفاده کرد. با استفاده از پیشوند EX، او یک بار دیگر بیان می کند که فقط یک مدل کاملا الکتریکی ظاهر می شود.

EX30 قرار است با دو موتور الکتریکی مختلف عرضه شود. موتور الکتریکی در گزینه اول می تواند ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور ارائه دهد. یک بسته باتری ۶۴ کیلووات ساعتی نیز با این نسخه ارائه می شود. در این نسخه برد ۴۳۹ کیلومتر تعیین شده است.

ولوو EX30 مدل 2024

در نسخه با موتور الکتریکی دوبل با سیستم چهارچرخ محرک مواجه می شویم. قدرت کل این نسخه ۴۲۲ اسب بخار اندازه گیری شده است و  گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر از دیگر ارزش های فنی است که خودنمایی می کند. علاوه بر اینها، یک بسته باتری ۶۴ کیلووات ساعتی در نسخه دو موتوره وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در این نسخه برد به ۴۲۶ کیلومتر کاهش یافته است.

ولوو همچنین یک نوع متفاوت از EX30 را با یک موتور و تجهیزات سطح پایه در اروپا و سایر بازارها عرضه خواهد کرد. نسخه اروپایی که ۲۶۸ اسب بخار قدرت خواهد داشت، با پک باتری LFP عرضه می شود و این بسته باتری دارای قدرت ۴۹ کیلووات ساعت خواهد بود. در این نسخه برد ۳۲۱ کیلومتر تعیین شده است.

ولوو EX30 مدل 2024

وقتی به ابعاد خودرو نگاه می کنیم، می بینیم که این خودرو ۴۲۳۳ میلی متر طول، ۱۸۳۷ میلی مترعرض و ۱۵۵۵ میلی متر ارتفاع دارد همچنین فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی متر اعلام شده است.

وزن محدود EX30 1830 کیلوگرم است همچنین ولوو بیان می‌کند که بهبودهای انجام شده در EX30 به‌منظور دستیابی به حداکثر کارایی از ابعاد جمع‌وجور خودرو، همراه با مرکز ثقل پایین و توزیع متعادل انجام شده است.

EX30 با قیمت اولیه ۳۴۹۵۰ دلار در ایالات متحده و حدود ۳۶۰۰۰ یورو در اروپا عرضه می‌شود.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.67

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×