جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ب‌ام‌و M با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه خداحافظی کرد
گیربکس اتوماتیک ب‌ام‌و

ب‌ام‌و M با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه خداحافظی کرد

۱۴۰۲-۰۳-۲۷

گیربکس دوکلاچه حداقل برای BMW M یک فناوری قدیمی است. در آینده فقط گزینه های دستی، اتوماتیک و اتوماتیک الکتریکی وجود خواهند داشت.

به گزارش مجله ماشین، ب‌ام‌و M همیشه توسعه محصولات با عملکرد بالا را هدف قرار داده است و با توجه به استفاده از آخرین تجهیزات تکنولوژی از روز تاسیس، تصمیم مهمی گرفته است که آینده آن را تحت تاثیر قرار می دهد. رئیس تحقیق و توسعه ب‌ام‌و، اعلام کرد که آنها تغییر قابل توجهی در سیستم انتقال ایجاد کرده اند.

رئیس تحقیق و توسعه ب‌ام‌و با به اشتراک گذاشتن اینکه تیم می خواهد از یک گیربکس اتوماتیک سنتی استفاده کند، معتقد است که این سیستم بسیار راحت تر است. علاوه بر این، گیربکس اتوماتیک استاندارد از نظر عملکرد نسبت به برادر DCT خود کارآمدتر است.

البته این فقط در مورد M صدق می کند و ما همچنان شاهد گیربکس های DCT در سایر مدل های BMW خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در آینده به استفاده از گیربکس دستی ادامه خواهد داد، یک بازه زمانی ساده نیز ارائه کرد و با توضیح اینکه تامین کنندگان روز به روز تولید گیربکس های دستی را متوقف خواهند کرد، بیان می کند که به همین دلیل پس از یک نقطه از گیربکس دستی استفاده نمی شود. به گفته این مدیر، تا سال ۲۰۳۰ ب‌ام‌و M با مدل های سه پدالی خداحافظی خواهد کرد.

آخرین مدل گیربکس دستی که از BMW M دیدیم CSL بود. این مدل که تنها ۵۰ دستگاه تولید شد از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می برد. این گیربکس با یک موتور ۳.۰ لیتری biturbo جفت شد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×