تازه‌ها
شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس بنز ویژن ۱-۱۱ کانسپت معرفی شد / مدرن و سنتی
مرسدس بنز ویژن 1-11

مرسدس بنز ویژن ۱-۱۱ کانسپت معرفی شد / مدرن و سنتی

۱۴۰۲-۰۳-۲۷

مرسدس بنز ویژن 1-11 با الهام از کانسپت C111 که تنها 15 دستگاه تولید شد ، یکی از زیباترین کانسپت های تاریخ خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، مرسدس بنز با نشان دادن شجاعت خود در مدل های مفهومی، کانسپت جدید خود را معرفی کرد که گذشته و آینده خود را در یک خودرو ترکیب می کند.

این مدل که توسط مرکز طراحی بین المللی این برند در کالیفرنیا طراحی شده است، به خودروهای دهه ۱۹۷۰ ادای احترام می کند.

بخش جلویی بیضی شکل و دریچه های هوای سه تکه که درست بالای مجموعه چراغ جلو قرار گرفته اند، ظاهر یکپارچه سازی را تقویت می کنند. این مدل که از رنگ نارنجی اصلی C111 استفاده می کند، ظاهر بسیار مدرن تری را در جلوپنجره خود ترجیح می دهد. طراحی سایبان مانند کابین نیز از این ظاهر مدرن پشتیبانی می کند.

البته این زبان طراحی فقط برای خودنمایی انتخاب نشده است. آیرودینامیک- Vision One-Eleven که به اندازه یک هواپیمای جت واقعی خواهد بود، به لطف موتورهایش به سرعت یک جت خواهد بود. این مدل که در تئوری از یک موتور الکتریکی جریان محوری استفاده می‌کند، به لطف یک موتور روی هر چرخ، می‌تواند تقریباً ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. البته باید گفت که این رقم فعلاً تئوری است.

این مدل که ظاهر مدرن را در کابین حفظ می‌کند، با کنسول جلوی واقعیت افزوده خود جلب توجه می‌کند. این بخش که فاقد کلیدهای فیزیکی است و ظاهری بسیار مینیمالیستی دارد، طراحی شبیه به مدل های قدیمی دارد.

مرسدس بنز نگفته است که با این طراحی چه خواهد کرد. اما استفاده از این نوع زبان طراحی برای ابرخودروهای برقی در آینده این برند ممکن به نظر می رسد. با این حال، ما فکر نمی کنیم که قبل از سال ۲۰۳۰ شاهد این پروژه ها باشیم.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.67

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×