جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اولین خودروی الکتریکی بنتلی
بنتلی بنتایگا ewb

اولین خودروی الکتریکی بنتلی

۱۴۰۲-۰۴-۰۳

اولین خودروی الکتریکی بنتلی با ویژگی های رانندگی خودکار عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، طبق بیانیه آدریان هالمارک مدیرعامل برند، اولین مدل بنتلی در بازار خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۶ به فروش می رسد و به قابلیت های رانندگی خودکار مجهز خواهد شد.

این خودروی الکتریکی جدید که قرار است در سال ۲۰۲۵ معرفی شود، بر اساس معماری که به طور مشترک توسط بنتلی، آئودی و پورشه توسعه داده شده است، ساخته خواهد شد. نرم افزار پیشرفته ۱.۲ گروه فولکس واگن نیز در این وسیله نقلیه استفاده خواهد شد و رانندگی خودران را ارائه می دهد، بنابراین بنتلی که بر فناوری پیشرفته و نوآوری تمرکز دارد، قصد دارد تجربه رانندگی منحصر به فردی را ارائه دهد.

از نظر قابلیت‌های رانندگی خودکار، بنتلی از فناوری Mobileye SuperVision برای پورشه e-Macan استفاده خواهد کرد که بر روی همان پلتفرم ساخته خواهد شد. SuperVision رانندگی خودکار سطح سوم را در بزرگراه ها با استفاده از ۱۱ دوربین، تراشه Mobileye EyeQ5 و نقشه های با وضوح بالا ارائه می دهد.

توسعه نرم افزار ۱.۲ در گروه فولکس واگن با تاخیر مواجه شد، که بر زمان عرضه خودروهای برقی بنتلی و همچنین پورشه e-Macan و آئودی Q6 E-tron با استفاده از پلتفرم یکسان تأثیر گذاشت.

اولیور بلوم مدیرعامل گروه فولکس واگن، بیان می کند که معماری PPE می تواند تا ۹۳۹ اسب بخار در خودروی برقی بنتلی ارائه کند که نشان دهنده تعهد این برند به ارائه عملکرد چشمگیر است.

آدریان هالمارک قبلا تاکید کرده بود که خودروی الکتریکی آینده نه تنها یک محصول، بلکه پیشگام یک بخش جدید نیز خواهد بود. بنتلی قصد دارد با وسایل نقلیه الکتریکی خود به صنعت شکل دهد و آینده را در زمینه تحرک لوکس و الکتریکی رهبری کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×