شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فراری SF90 XX با دو نسخه جدید استراداله و اسپایدر
فراری SF90 XX

فراری SF90 XX با دو نسخه جدید استراداله و اسپایدر

۱۴۰۲-۰۴-۱۲ زمان مطالعه: 3 دقیقه 37

فراری SF90 XX با دو نسخه جدید استراداله و اسپایدر با 1030 اسب بخار قدرت رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، تمام مدل‌های XX فراری که در گذشته تولید می‌شد، به‌طور خاص برای پیست طراحی شده بودند. اما این با SF90 XX  استراداله و  SF90 XX اسپایدر جدید در حال تغییر است. اکنون کاربران می توانند از این مدل ها را در جاده ها استفاده کنند.

SF90  استراداله نقطه عطفی برای فراری بود. بنابراین، مدل‌های مجهز به “XX” مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت. هر دو مدل همچنان از موتور ۴.۰ لیتری V8 biturbo استفاده می کنند. این موتور توسط سه الکتروموتور دوتا در جلو و یکی در عقب پشتیبانی می شود. از سوی دیگر، مجموع قدرت مدل های XX نسبت به مدل استاندارد ۳۰ اسب بخار افزایش یافته و به ۱۰۳۰ اسب بخار می رسد.

اگرچه موتور یکسان است، مهندسان ایتالیایی تغییراتی در واحدهای مدل های نصب شده “XX” ایجاد کرده اند. موتور اکنون دارای پیستون های جدید، محفظه احتراق جدید و کانال های خروجی است. به لطف این کانال های خروجی جدید، ایتالیایی ها سیستم تهویه ثانویه را از موتور حذف کردند و خودرو ۳.۵ کیلوگرم وزن کم کرد.

فراری SF90 XX

موتورهای الکتریکی دارای ویژگی تقویت جدیدی هستند. هنگامی که خودرو را در حالت رانندگی “Qualifying” قرار می دهید، سیستم به طور خودکار در خروجی های پیچ ها نیروی اضافی تولید می کند. طبق ادعای فراری، این سیستم در تست های فیورانو، زمان ها را ۰.۲۵ ثانیه کاهش می دهد. باتری قادر است ۳۰ بار از این عملکرد انرژی اضافی استفاده کند.

هر دو مدل می توانند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۲.۳ ثانیه به پایان برسانند. این دو برادر حداکثر سرعت مشترک ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را دارند.

البته تنها نوآوری که فراری به اجرا گذاشته زیر پوست خودرو نیست. خانواده SF90 XX Stradale بسیار تهاجمی تر از مدل استاندارد به نظر می رسد. اسپلیتر بزرگ جلو، آیرودینامیک خودرو را تقویت می کند، در حالی که به طور کلی ظاهر جدی تری به آن می بخشد. در مورد آیرودینامیک، باید بگوییم که این مدل اکنون ۴۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتر از برادر استاندارد خود در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید می کند.

فراری SF90 XX

یک بال جدید در عقب ظاهر می شود. بر اساس اظهارات سازنده ایتالیایی، این بال تنها از زمان F50، همانطور که در کارخانه بوده، تنها بال قابل استفاده در جاده های شهری بوده است. خانواده XX می تواند نیروی رو به پایین ۵۳۰ کیلوگرم را در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید کند.

اسپایدر، نسخه کانورتیبل خانواده SF90 XX در تعداد کمتری تولید خواهد شد.لازم به ذکر است که دقیقاً ۱۴ ثانیه طول می کشد تا سقف این مدل باز شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×