پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۳: ورشتاپن در اوج، نوریس و همیلتون روی سکو
ورشتاپن

فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۳: ورشتاپن در اوج، نوریس و همیلتون روی سکو

۱۴۰۲-۰۴-۱۹

فرمول یک بریتانیا 2023، عصر یک‌شنبه در پیست سیلورستون بریتانیا برگزار شد. ورشتاپن باز هم مقام اول را فتح کرد و نوریس و همیلتون روی سکو رفتند.

به گزارش مجله ماشین، مکس ورشتاپن راننده ردبول، برنده جایزه بزرگ بریتانیا، یازدهمین مرحله مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک ۲۰۲۳ شد.

فرمول یک که با مسابقات GP اتریش که آخر هفته گذشته برگزار شد، وارد دوره شلوغی شد که در آن ۴ مسابقه در ۵ آخر هفته برگزار می شود. فرمول یک برای یازدهمین بازی این فصل به بریتانیا محل تولد خود آمد.

گزارش مسابقه فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۳

شرایط برای رانندگی در روز مسابقه در سیلورستون، که یکی از لذت بخش ترین و محبوب ترین مسیرهای تقویم با پیچ های سریع، ساختار روان، تخت آشیانه و بخش معروف “Maggots and Becketts” است، ایده آل بود. بارانی که روز شنبه خودش را نشان داد ناپدید شده بود و انتظار نمی رفت در طول مسابقه باران ببارد.

مک لارن که با به‌روزرسانی‌هایی که در ۲ مسابقه گذشته به ارمغان آورد، گام بزرگی به جلو برداشت و در دورهای مقدماتی که در خانه برگزار شد، مقام‌های دوم و سوم را به دست آورد.

پشت سر رانندگان مک لارن، رانندگان فراری و مرسدس بنز پشت سر هم صف کشیده بودند. چارلز لکلرک چهارم، کارلوس ساینز پنجم، جورج راسل ششم و لوئیس همیلتون هفتم شدند.

پیاستری و ورشتاپن در تمام سکتور اول با هم مبارزه کردند و در کنار هم وارد کپسه شدند، اما ورشتاپن توانست موقعیت خود را حفظ کند.

در خط دفاعی، ساینز و همیلتون هر کدام یک رتبه از دست دادند. سرجیو پرز که مسابقه را از ردیف شانزدهم آغاز کرد، در هرج و مرج پشت سر توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد!.

بدین ترتیب دور اول را با ۶ نفر برتر نوریس، ورشتاپن، پیاستری، لکلرک، راسل، ساینز تکمیل کردیم. همانطور که انتظار می رفت، برتری نوریس زیاد دوام نیاورد و ورشتاپن در دور پنجم دوباره برتری خود را به دست آورد.

فرمول یک بریتانیا 2023

اگرچه راننده هلندی پیشتاز شد، اما نتوانست از مک لارن های پشت سرش جدا شود. وقتی به دور ۸ رسیدیم، فاصله بین ورشتاپن و نوریس فقط ۱.۱ ثانیه بود.

وقتی به دور دهم رسیدیم، نوریس دوباره موفق شده بود مسافت DRS ورشتاپن را وارد کند. پیاستری نیز کاملاً به نوریس نزدیک بود. سه نفر جلویی ورشتاپن، نوریس، پیاستری در عرض ۲ ثانیه پیشروی می کردند. از سوی دیگر، لکلرک از سه گانه جلویی خارج شده بود و در برابر راسل رتبه پنجمی دفاع می کرد.

در همان دور استبان اوکون راننده آلپاین به دلیل مشکل ماشین به پیت آمد و از مسابقه خداحافظی کرد.

زمانی که به دور ۱۵ رسیدیم، ورشتاپن مقداری فضای تنفسی ایجاد کرده بود و فاصله را به ۳.۳ ثانیه افزایش داده بود. راننده هلندی همچنان از باد شکایت داشت.

پیاستری با فاصله ۱.۶ ثانیه از هم تیمی خود به پیشروی ادامه داد.

فرمول یک بریتانیا 2023

در دور هفدهم، لکلرک و راسل همچنان برای مقام چهارم می جنگیدند. پپ گواردیولا که در گاراژ مرسدس بود با هیجان مبارزه را دنبال می کرد.

وقتی به دور ۳۰ ​​رسیدیم، اولین پیت استاپ را در ۳ دور اول دیدیم. پیاستری به پیت آمد و به لاستیک سخت تغییر داد. در این مرحله مسابقه نسبتاً آرام بود و ورشتاپن از قبل ۹ ثانیه جلوتر بود.

وقتی به دور ۳۳ رسیدیم، دیدیم هاس در حال آتش گرفتن است! کوین مگنوسن در اولین مسیر کوتاه کوتاه به سمت چپ کشید و ماشینش را متوقف کرد و گفت که موتور را از دست داده است.

ورشتاپن و نوریس بلافاصله به پیت رفتند. تایر خودرو ورشتاپن به نرم و نوریس به سخت تغییر کرد. شاید سودآورترین فرد از این زمان بندی خودروی ایمنی همیلتون بود. راننده انگلیسی پشت ماشین ایمنی قرار گرفت و به مقام سوم رسید و از پیاستری گذشت.

بدین ترتیب، ورشتاپن، نوریس، همیلتون، پیاستری، راسل، آلونسو، ساینز، پرز، آلبون و لکلرک ۱۰ نفر برتر پشت خودروی ایمنی را تشکیل دادند.

در ۴ لاستیک اول، ورشتاپن و همیلتون به تایرهای نرم روی آوردند، در حالی که رانندگان مک لارن تایرهای سخت داشتند.

در پایان دور سی و هشتم خودروی ایمنی وارد شد و درگیری از سر گرفته شد. با اثر لاستیک نرم، ورشتاپن فورا شکاف را به باند ۲ ثانیه کشید.

فرمول یک بریتانیا 2023

نوریس با لاستیک های سخت تحت فشار همیلتون بود. انگلیسی ها در این مرحله وارد نبرد تایر به تایر شدند. مزیت لاستیک همیلتون بود و امتیاز پیست نوریس.

اگرچه همیلتون چندین بار سعی کرد نوریس را پشت سر بگذارد، اما نوریس ماشین را خیلی خوب در موقعیت خود قرار داد و موقعیت خود را حفظ کرد.

ساینز که لاستیک های سفت در عقب دارد جایگاه های خود را از دست داد و تا رده دهم عقب نشینی کرد. این یک مسابقه بسیار متوسط ​​برای فراری بود.

در جلو، ورشتاپن دوباره راحت بود. راننده قهرمان، رهبری را که در دور پنجم پس گرفت، رها نکرد و پرچم شطرنجی را در وهله اول در انگلیس دید.

راننده هلندی مسابقه را به خوبی مدیریت کرد و به هشتمین پیروزی خود در دهمین مسابقه این فصل رسید. ورشتاپن با این برد اختلاف امتیاز قهرمانی را به ۹۹ رساند.

فرمول یک بریتانیا 2023

مک لارن این آخر هفته عملکرد فوق العاده ای داشت و لاندو نوریس در جایگاه دوم قرار گرفت و حدود ۴ ثانیه عقب تر از ورشتاپن قرار گرفت تا اولین سکوی فصل خود را بالای سر ببرد.

لوئیس همیلتون بریتانیایی دیگر سکو را تکمیل کرد. بدین ترتیب دو راننده بریتانیایی را روی سکوی سیلورستون دیدیم.

پیاستری تازه کار در جایگاه چهارم قرار گرفت و بهترین نتیجه خود را در فرمول یک کسب کرد. پیاستری که به دلیل زمان بندی خودروی ایمنی مقام سوم را از دست داده بود، امروز سرعت روی سکو را داشت و به دلیل زمان ناخوشایند خودروی ایمنی اولین سکوی دوران F1 خود را از دست داد.

فرمول یک بریتانیا 2023

در مرسدس، جورج راسل در جمع ۵ تیم برتر قرار گرفت، در حالی که سرجیو پرز که مسابقه را از رتبه شانزدهم آغاز کرد، ششم شد. فرناندو آلونسو برای استون مارتین هفتم شد، که در چند مسابقه اخیر در جدول فرم پایین بود، در حالی که الکساندر آلبون برای ویلیامز هشتم شد.

لوگان سرجنت راننده تازه کار در رتبه یازدهم به اولین امتیازات دوران حرفه ای خود نزدیک شد، در حالی که والتری بوتاس که مسابقه را از آخرین رده آغاز کرد، در جایگاه دوازدهم از خط گذشت.

پشت سر او نیکو هالکنبرگ، لنس استرول، گوانیو ژو، یوکی تسونودا و نیک د وریس قرار داشتند. رانندگان آلپاین و مگنوسن نام هایی بودند که نتوانستند مسابقه را کامل کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×