چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس بنز و فناوری شارژ NACS
خط تولید EQV

مرسدس بنز و فناوری شارژ NACS

۱۴۰۲-۰۴-۲۰

خودروهای مرسدس بنز از فناوری شارژ NACS بهره خواهند برد.

به گزارش مجله ماشین، خودروساز آلمانی مرسدس بنز تصمیم گرفته است از فناوری استاندارد شارژ (NACS) در خودروهای برقی خود استفاده کند. این گام که از سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد، با هدف پیشبرد این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی است.

مرسدس بنز اولین خودروساز آلمانی است که از درگاه شارژ NACS در خودروهای الکتریکی جدید خود استفاده می کند. در بیانیه ای که در ژوئن منتشر شد، برنامه های مرسدس بنز برای انتقال به NACS ذکر شد اما رسمی نشد.

با این حال، خودروساز اشتوتگارتی قصد دارد آداپتورهای سیستم شارژ ترکیبی (CCS1) را در سال ۲۰۲۴ قبل از تغییر به استاندارد شارژ NACS ارائه دهد. به لطف این آداپتورها، دارندگان مرسدس بنز به بیش از ۱۲۰۰۰ ایستگاه سوپرشارژر تسلا دسترسی خواهند داشت.

این حرکت مرسدس بنز شامل توافق با تسلا نیز می شود. به لطف این توافق، مرسدس بنز که اقدامات مشابهی را با خودروسازان دیگری مانند فورد، جنرال موتورز، ریوین، ولوو و پولستار انجام داده است، به فناوری شارژ NACS روی آورده است که به استاندارد شارژ آینده صنعت تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، مرسدس بنز از برنامه خود برای ایجاد شبکه شارژ با توان بالا خود دست نمی کشد. مرسدس قصد دارد تا پایان دهه ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰۰ ایستگاه شارژ (بیش از ۱۰۰۰۰ نقطه شارژ جداگانه) در آمریکای شمالی، اروپا، چین و سایر بازارها ارائه دهد. این شبکه شارژ برای خودروهای برقی همه برندها باز خواهد بود و از فناوری های شارژ CCS1 و NACS پشتیبانی می کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×