پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۵ خودروی وارداتی اشکودا در ایران
اشکودا اکتاویا و اشکودا کامیک

۵ خودروی وارداتی اشکودا در ایران

۱۴۰۲-۰۴-۲۵

5 خودروی وارداتی اشکودا در ایران، که شامل مدلهای اسکالا، اکتاویا، کامیک، کاروک و کوشاک می‌باشد توسط شرکت پارس ساتر هوشمند رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، ۵ خودروی وارداتی اشکودا در ایران طی مراسمی که عصر شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد رونمایی شد. این محصولات شامل یک هاچبک، یک سدان و سه کراس‌اوور می‌باشد.

اشکودا اسکالا

هاچبک خانوادگی این خودروساز که بر پایه پلتفرم کوچک‌تر MQB A0 تولید شده است، مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری است که توان تولید ۱۴۸ اسب بخارقدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

اشکودا اسکالا

همچنین این خودرو وارداتی مجهز به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه می‌باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اسکالا ۸.۲ ثانیه می‌باشد و به حداکثر سرعت ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اشکودا اکتاویا

نسخه پایه این سدان سایز متوسط، مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴سیلندر توربوشارژ است که توان تولید ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

 

اشکودا اکتاویا

این پیشرانه با یک گیربکس‌های ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده تا چرخ‌های جلو را به گردش درآورد. شتاب صفر تا ۱۰۰ اشکودا اکتاویا حدود ۹.۲ ثانیه برآورد شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

اشکودا اکتاویا

اشکودا کامیک

این خودرو که جزو کراس اوورهای ساب کامپکت سگمنت B به‌حساب می‌آید، مجهز به پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر که توانایی تولید ۹۵ اسب بخار قدرت و  ۱۷۵ نیوتون متر گشتاور را دارد.

اشکودا کامیک

۱۱.۱ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این قدرت به‌واسطه یک گیربکس دستی ۵ سرعته به محور جلو فرستاده می‌شود و مصرف سوخت این موتور در یک سیکل ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت آن هم به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اشکودا کامیک

اشکودا کاروک

این کراس‌اور کامپکت مجهز به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر است که توانایی تولید ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اشکودا کاروک

این پیشرانه‌ها نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به محور جلو این خودرو انتقال می‌دهند. ۱۱.۱ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۶ کیلومتر برساعت است.

اشکودا کاروک

اشکودا کوشاک

این کراس‌اوور که بر روی پلتفرم MQB-A0-IN شکل گرفته است مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری مجهز به توربوشارژر که توانایی تولید  ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

اشکودا کاروک

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×