چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مدلهای جدید مرسدس آام‌گ GLC
GLC63 S E Performance

مدلهای جدید مرسدس آام‌گ GLC

۱۴۰۲-۰۴-۲۷

مدلهای جدید مرسدس آام‌گ GLC، یعنی مرسدس آام‌گ GLC 63 S E پرفورمنس و مرسدس آام‌گ GLC 43  معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، مرسدس پس از معرفی خانواده جدید GLC از نسخه های پرفورمنس مدلها نیز رونمایی می کند. این سازنده آلمانی مرسدس-AMG GLC43 و مرسدس-AMG GLC63 S E Performance را رسما معرفی کرد. هر دو مدل به قوی ترین اعضای تاریخ GLC تبدیل شدند.

GLC43 قدرت خود را از موتور ۲.۰ لیتری توربو می‌گیرد. مدل جدید که در مجموع می تواند ۴۲۱ اسب بخار قدرت تولید کند، قدرت خود را در مقایسه با مدل قدیمی حدود ۳۱ اسب بخار افزایش داده است. استارت برقی که در دورهای پایین کار می کند می تواند ۱۳ اسب بخار اضافی تولید کند.

GLC63 S E Performance

واحد هیبریدی ملایم با یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه جفت شده است. این مدل که به صورت استاندارد با سیستم ۴Matic عرضه می شود، مانند سایر مدل های AMG دارای سیستم تعلیق تطبیقی ​​خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه GLC43 سیستم ۴WS خواهد بود.

GLC63 S E Performance جانوری متفاوت است. با پشت سر گذاشتن موتور V8، مدل جدید از همان موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژر مشابه برادر خود استفاده خواهد کرد. اما برخلاف برادر خود، GLC63 این موتور را با یک موتور الکتریکی در محور عقب خود ترکیب می کند. این دو در مجموع می توانند ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند.

تنها واحد احتراق داخلی توربوشارژر توانسته عنوان قدرتمندترین چهار سیلندر جهان را با قدرت ۴۷۶ اسب بخار و گشتاور ۵۴۵ نیوتن متر به دست آورد.

GLC63 S E Performance

مدلی که ما زبانی برای نامیدن این هیبریدی نداریم، می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۳.۵ ثانیه به پایان برساند. این مدل که حداکثر سرعت آن به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است، مانند برادر خود دارای یک جعبه دنده ۹ سرعته چند کلاچه است.

می توان دید که این دو از نظر بصری به مدل های جدید AMG نزدیک شده اند. بارزترین تغییر، عناصر عمودی در جلوپنجره متمایز AMG است. دریچه های هوای پهن تر نیز از جمله جزئیاتی هستند که ظاهر کلی را تهاجمی نشان می دهند.

سیستم جدید MBUX در خانواده GLC به نسخه های AMG نیز منتقل شده است. دسته ابزار دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی و HUD اختیاری با گرافیک منحصر به فرد AMG عرضه می شوند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×