جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نسخه ویژه ۲۵ سالگی سوزوکی هایابوسا
نسخه ویژه 25 سالگی سوزوکی هایابوسا

نسخه ویژه ۲۵ سالگی سوزوکی هایابوسا

۱۴۰۲-۰۴-۲۹

نسخه ویژه 25 سالگی سوزوکی هایابوسا، این مدل پرچمدار معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، سوزوکی، نسخه ویژه ۲۵ سالگی مدل افسانه‌ای موتورسیکلت هایابوسا را در مراسمی ویژه معرفی کرد.

هایابوسا با طراحی آینده نگر و عملکرد هیجان انگیز خود که همیشه آدرنالین را برای دوستداران موتورسیکلت فراهم می کند، با ساختار بدنه نارنجی و مشکی خود در سری تولید شده ویژه بیست و پنجمین سال تولدش توجه ها را به خود جلب می کند.

مدل بیست و پنجمین سالگرد این موتور با نسخه تک سرنشین به صورت استاندارد وارد جاده ها می شود.

نسخه ویژه 25 سالگی سوزوکی هایابوسا

اولین نسل سوزوکی هایابوسا در سال ۱۹۹۸ در نمایشگاه موتور سیکلت Intermot که در آلمان برگزار شد با نام “Hayabusa-GSX1300R” معرفی شد و در سال ۱۹۹۹ در اروپا و آمریکای شمالی شروع به فروش کرد. نسل اول هایابوسا قدرت بالا، عملکرد عالی و سطح هندلینگ را همراه با طراحی منحصر به فرد و آیرودینامیک خود ارائه می کرد. این مدل در مدت کوتاهی پس از معرفی سر و صدای زیادی به پا کرد و به یک موتورسیکلت پرچمدار نماینده سوزوکی تبدیل شد.

زمانی که تقویم ها سال ۲۰۰۷ را نشان می دادند، نسل دوم هایابوسا روی صحنه رفت. حجم موتور از ۱۲۹۹ سی سی به ۱۳۴۰ سی سی افزایش یافت. مدل جدید قدرت و عملکرد فوق العاده نسل اول را به ارث برده است. نسل دوم هایابوسا دارای انتخابگر حالت درایو سوزوکی (SDMS) بود که به راننده اجازه می داد قدرت خروجی را تنظیم کند.

نسخه ویژه 25 سالگی سوزوکی هایابوسا

در سال ۲۰۲۱ نسل سوم هایابوسا معرفی شد که بسیار مورد استقبال دوستداران موتورسیکلت قرار گرفت. هایابوسا در آخرین نسل خود دارای موتور، شاسی و کنترل های الکترونیکی مختلف است. در نسل سوم، موتور و قطعات شاسی کاملاً بازطراحی شدند و به همراه سیستم های کنترل کشش و شیفت سریع دو جهته، سیستم کنترل الکترونیکی شروع به قدرتمندتر کردن و کنترل پذیرتر کردن این مدل کرد.

نسخه ویژه 25 سالگی سوزوکی هایابوسا

سوزوکی هایابوسا با پشت سر گذاشتن رقم تولید ۲۰۰۰۰۰ دستگاه، در ۴۸ کشور و منطقه در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، اروپا، هند و آمریکای لاتین به فروش می رسد و لازم به ذکر است که چندید نسخه از نسل‌های مختلف این موتور افسانه‌ای در کشور ما نیز موجود است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×