جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » فرمول یک مجارستان ۲۰۲۳: هفتمین پیروزی متوالی ورشتاپن
فرمول یک مجارستان 2023

فرمول یک مجارستان ۲۰۲۳: هفتمین پیروزی متوالی ورشتاپن

۱۴۰۲-۰۵-۰۲

فرمول یک مجارستان 2023 بعد از ظهر یکشنبه (یک مرداد) برگزار شد و مکس ورشتاپن راننده ردبول، برنده جایزه بزرگ مجارستان، دوازدهمین مسابقه مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک 2023 شد.

به گزارش مجله ماشین، در حالی که فرمول یک پس از ۲ هفته وقفه برای دوازدهمین مسابقه فصل به پیست هانگارورینگ، که به “موناکوی بدون مانع” نیز معروف است آمد. این مسابقه در شرایط آفتابی و گرم در پیست بوداپست برگزار شد.

مکس ورشتاپن که ۵ مسابقه گذشته را از جایگاه اول آغاز کرده بود، پس از مدت ها روز شنبه کنار گذاشته شد و همیلتون مسابقه را از جایگاه اول شروع کرد.

فرمول یک مجارستان 2023

رانندگان مک لارن لاندو نوریس و اسکار پیاستری درست پشت سر همیلتون و ورشتاپن قرار داشتند. MCL60 به روز شده همچنین در مسیر کندی مانند هانگارورینگ عملکرد خوبی داشت.

گوانیو ژو راننده تیم آلفارومئو که آخر هفته ای بسیار بهتر از انتظار داشت ۵ راننده بود که مسابقه را آغاز کرد. در فراری، چارلز لکلرک از جایگاه ششم شروع کرد.

نکته حائز اهمیت این مسابقه حضور ریکاردو بود. ریکاردو که در تست لاستیک RB19 در سیلورستون شرکت کرد و با عملکرد خود تحت تاثیر قرار گرفت، پس از ۸ ماه رانندگی نکردن با خودروی F1 و برای اولین بار نشستن در خودروی جدید در آخر هفته، توانست جایگاه سیزدهم را از آن خود کند.

گزارش مسابقه فرمول یک مجارستان ۲۰۲۳

در شروع، ورشتاپن بهتر از خط خارج شد و درست به همیلتون رسید. همیلتون که نتوانست شروعی را که می خواست به دست بیاورد، سعی کرد با بریک به سمت راست ورشتاپن را مهار کند اما این دو در کنار هم وارد کرنر اول شدند.

ورشتاپن که در دورترین مکان قرار داشت از خط داخلی استفاده کرد و از همیلتون گذشت.

اسکار پیاستری که از رده چهارم شروع کرده بود، درست مثل ورشتاپن خط را در پیش گرفت و با عبور از نوریس و همیلتون ، به رده دوم صعود کرد!

فرمول یک مجارستان 2023

در پشت پیاستری، نوریس و همیلتون وارد میدان شدند. نوریس در حالی که به سمت پیچ ۴ می رفت از همیلتون گذشت.

بنابراین، در حالی که بخش دوم عقب مانده بود، ورشتاپن، پیاستری، نوریس، همیلتون به ۴ نفر برتر رسیدند و همیلتون که از جایگاه اول شروع کرد، یک دور اول کابوس‌آور را تجربه کرد.

نام دیگری که شروعی کابوس‌آمیز داشت، گوانیو ژو بود. با شروع از رتبه پنجم، راننده چینی شروع بسیار بدی داشت و ۱۱ رتبه را از دست داد.

فرمول یک مجارستان 2023

ژو که بدجوری از خط خارج شد، از پشت به دنیل ریکاردو کوبید که به اولین کرنر وارد شد. ریکاردو از ضربه به پیر گاسلی برخورد کرد و او بر فراز هم تیمی خود استبان اوکون پرواز کرد.

بدین ترتیب ۳ وسیله نقلیه به دلیل ژو آسیب دیدند و هر دو آلپاین به دلیل خسارتی که دریافت کردند نتوانستند مسابقه را ادامه دهند. همچنین در این حادثه صندلی اوکان به دو نیم شد و او هم اکنون در مرکز درمانی به سر می برد.

فرمول یک مجارستان 2023

با توجه به این حادثه ناگوار، مسابقه تیم فرانسوی در اولین کرنر به پایان رسید و ژو به دلیل ایجاد این حادثه ۵ ثانیه پنالتی گرفت.

پس از دور اول پرآشوب و پرحادثه، موقعیت ها حل شد و ما ۱۵ دور اول آرام را تماشا کردیم. تعقیب رانندگان از نزدیک به دلیل هوای گرم بسیار دشوار بود، ترمزها و لاستیک ها بلافاصله شروع به گرم شدن کردند. بنابراین همه رانندگان اختلاف راننده جلوی خود را کنترل می کردند و سعی می کردند دمای خودرو را کاهش دهند.

وقتی وارد دور ۱۷ شدیم، شروع به دیدن اولین پیت استاپ در ۱۰ تیم برتر کردیم و فراری ۹.۷ ثانیه پیت استاپ برای لکلرک انجام داد و ۷ ثانیه شکست خورد.

فرمول یک مجارستان 2023

در مک لارن، تیم نوریس را زودتر به پیت فراخواند و نوریس را با یک پیت استاپ زودهنگام جلوتر از پیاستری قرار داد.

در دورهای بعدی، ورشتاپن کاملاً بر مسابقه مسلط شد و تا گروه ۲۰ ثانیه‌ای پیشی گرفت.

پشت سر او، هم تیمی اش پرز پیوسته بالا می رفت.

وقتی به دور ۴۵ رسیدیم، دومین پیت استاپ شروع شد. لکلرک که در اولین پیت استاپ خود ۷ ثانیه از دست داد، به دلیل تجاوز از سرعت مجاز برای دومین پیت استاپ خود ۵ ثانیه جریمه شد و در مجموع ۱۲ ثانیه از دست داد.

در همین حال، پرز برای کسب مقام سوم با پیاستری رسید و راننده تازه کار حمله کمی تهاجمی انجام داد تا به مقام سوم برسد.

بدین ترتیب پس از دومین پیت استاپ، ورشتاپن، نوریس، پرز، پیاستری، همیلتون، لکلرک، ساینز، راسل، آلونسو و استرول ۱۰ نفر برتر را تشکیل دادند.

فرمول یک مجارستان 2023

ورشتاپن در جلو کاملا راحت بود و حدود ۱ ثانیه سریعتر از حریفانش دور می زد. راننده هلندی تا پایان مسابقه هیچ اشتباهی نکرد و اولین کسی بود که پرچم شطرنجی را ۳۳ ثانیه جلوتر از نزدیکترین رقیب خود در هانگارورینگ دید.

فرمول یک مجارستان 2023

راننده هلندی که به هفتمین پیروزی متوالی خود دست یافت، امتیاز خود را در این مسابقات به ۱۱۰ امتیاز رساند. علاوه بر این، ردبول با این برد رکورد دیگری را نیز شکست. تیم اتریشی با شکستن رکورد مک لارن در این زمینه دوازدهمین پیروزی متوالی خود را به دست آورد.

لاندو نوریس از مک لارن برای دومین هفته متوالی روی سکو رفت. مک لارن باید ثابت می‌کرد که با خودروی به‌روز شده می‌تواند در هر مسیری سریع باشد.

سرجیو پرز راننده ردبول با کسب ۶ مقام به مقام سوم صعود کرد و در آنجا مسابقه را به پایان رساند.

فرمول یک مجارستان 2023

لوئیس همیلتون با گلایه از سرعت ماشین، مسابقه را در جایگاه چهارم به پایان رساند. اسکار پیاستری راننده تازه کار در این مسابقه مقام پنجم را به دست آورد و نیمی از موقعیت های سکو را به خود اختصاص داد.

اگرچه چارلز لکلرک در جایگاه ششم از خط عبور کرد، اما به دلیل جریمه ۵ ثانیه ای برای تجاوز از سرعت مجاز در پیت لین به رده هفتم سقوط کرد.

بدین ترتیب، راسل که مسابقه را از رتبه هجدهم آغاز کرده بود، به رتبه ششم صعود کرد و لکلرک در جایگاه هفتم ایستاد.

در حالی که آخرین امتیازهای روز به استون مارتین رسید،کارلوس ساینز هشتم، آلونسو نهم و استرول دهم شد.

در ویلیامز، الکساندر آلبون یازدهم شد و در حالی که والتری بوتاس در آلفارومئو نتوانست عملکرد قوی خود در مقدماتی را در مسابقه انجام دهد و دوازدهم شد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×