شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » سایک در اروپا خودرو تولید می‌کند
سایک موتور

سایک در اروپا خودرو تولید می‌کند

۱۴۰۲-۰۵-۰۹

شرکت خودروسازی SAIC مستقر در چین در حال آماده شدن برای برداشتن گام بزرگی برای فعال شدن بیشتر در بازار اروپا است.

به گزارش مجله ماشین، این شرکت اعلام کرده است که به دنبال طرح هایی برای ساخت یک مرکز تولید خودروهای الکتریکی است. سایک که در حال حاضر در سرمایه گذاری مشترک با فولکس واگن و جنرال موتورز در چین مشارکت دارد، قصد دارد با این مرحله ظرفیت تولید خود را برای خودروهای الکتریکی و سایر وسایل نقلیه افزایش دهد.

رویترز خبری مبنی بر اینکه SAIC هرچند هنوز جزئیات را فاش نکرده است اما قصد دارد در اروپا یک کارخانه احداث کند، منتشر کرد. این شرکت در خارج از کشور به ویژه با برندهای خودروهای تجاری MG و Maxus فعالیت می کند. MG Motor در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از کل خودروهای SAIC فروخته شده در خارج از چین را به خود اختصاص داده است. به طور خاص، SAIC اعلام کرد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۵۳۰۰۰۰ دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است. تعداد خودروهای فروخته شده ام جی در اروپا با ۱۱۵۰۰۰ دستگاه در نیمه اول سال دو برابر شد.

ام جی موتور که خودروهای خود را در اروپا طراحی و توسعه می دهد، در حال حاضر در چین تولید می کند. با این حال، SAIC با ایجاد یک مرکز تولید جدید برای خودروهای الکتریکی خود، قصد دارد تولید خود را در اروپا افزایش دهد و در نتیجه در بازار رقابتی تر شود. این شرکت قصد دارد از ۱.۲ میلیون دستگاه فروش بین المللی به ویژه در سال ۲۰۲۳ عبور کند. علاوه بر این، انتظار می رود بیش از ده مدل جدید در ۱۸ ماه آینده با برند MG در سراسر جهان عرضه شود.

SAIC به تقویت حضور خود در بازار جهانی از طریق سرمایه گذاری مشترک با فولکس واگن و جنرال موتورز ادامه می دهد و همچنین در حال حاضر دارای تأسیسات تولید در تایلند، اندونزی و هند خارج از چین است. با محبوبیت فزاینده وسایل نقلیه الکتریکی، تصمیم SAIC برای ایجاد یک کارخانه تولیدی در اروپا می‌تواند سهم قابل توجهی در استراتژی رشد و توسعه شرکت داشته باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.50

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×