یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۷ سدان که دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند
ب‌ام‌و سری 7

۷ سدان که دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند

۱۴۰۲-۰۵-۲۲

احتمالا برای دوستداران خودرو و علاقه مندان تعجب آور نخواهد بود، اما برای کسانی که نمی دانند، هفت مدل مختلف سدان چهار چرخ متحرک را برای شما گردآوری کرده ایم.

به گزارش مجله ماشین، جالب است که برخی از سدان ها زمانی با سیستم چهار چرخ متحرک به فروش می رسیدند، زیرا اکنون حتی خودروهای SUV دارای دیفرانسیل جلو هستند.

ولوو S90
ولوو S90

ولوو S90

مدل‌های استیت ولوو در حال حاضر با سیستم چهار چرخ متحرک به فروش می‌رسند. به نظر می رسد ولوو با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک تنها مدل های SUV را در بازار انگلستان خواهد فروخت، تیپ های بدنه استیت و سدان را رها کرده و به شرکتی تبدیل می شود که فقط SUV تولید می کند. اما همچنان وجود سیستم چهار چرخ متحرک در سدان خاصی مانند S902 بسیار جذاب است.

فولکس واگن فائتون
فولکس واگن فائتون

فولکس واگن فائتون

فائتون، پریمیوم‌ترین مدل سدان فولکس‌واگن، مدت‌ها پیش تولید شد و توانایی فولکس‌واگن در تولید خودروهای ممتاز را به تمام دنیا ثابت کرد. در چنین مدل پریمیوم، سیستم چهار چرخ متحرک نیز ضروری بود. البته با آپشن AWD به مصرف کنندگان عرضه شد.

تسلا مدل اس
تسلا مدل اس

تسلا مدل اس

مدل S که پرچمدار تسلا محسوب می‌شود و سهم زیادی در گسترش خودروهای الکتریکی دارد، دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. البته باید از موتورهای الکتریکی نهایت استفاده را برد. تسلا با ارائه سیستم AWD در مدل S از این مزیت استفاده کرد.

 

سوزوکی کیزاشی
سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی

مدل جالب سوزوکی کیزاشی شاید غافلگیر کننده ترین مدل از بین مدل های چهار چرخ متحرک باشد. این سدان جمع و جور توانسته است با چرخ های آلیاژی بزرگ و کاپوت جلویی کاریزماتیک توجه ها را به خود جلب کند.

ساب 9-3
ساب ۹-۳

ساب ۹-۳

ایمنی، کاربردی، مهندسی عصبی. با تمام این اوصاف، ساب به عنوان جالب ترین برند صنعت خودرو، اثری از خود بر جای گذاشت و ناپدید شد. ساب البته در مدل رقابتی خود ۹-۳ سیستم چهار چرخ محرک را ارائه کرد.

جگوار XJ
جگوار XJ

جگوار XJ

اگرچه جگوار XJ خودرویی است که بر روی پلتفرم مشابه فورد موندئو تولید می شود، اما با طراحی تهاجمی، ظاهر اسپرت و اشراف خود به عنوان یک سدان فول سایز توجه بسیاری را به خود جلب می کند. علاوه بر این، این مدل سدان خاص را می‌توان با سیستم تمام چرخ متحرک خریداری کرد.

ب‌ام‌و سری 7
ب‌ام‌و سری ۷

ب‌ام‌و سری ۷

سدان لوکس ب‌ام‌و که از سگمنت F است نیز سیستم چهار چرخ متحرک xDrive را را دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.33

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×