شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروهای خاص کنکور دلگانس پبل بیچ ۲۰۲۳
مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر

خودروهای خاص کنکور دلگانس پبل بیچ ۲۰۲۳

۱۴۰۲-۰۶-۰۴

هفتاد و دومین رویداد سالانه کنکور دلگانس پبل بیچ 2023 در ساحل پبل در کالیفرنیا برگزار شد و در این مطلب خاص‌ترین خودروهای این رویداد را به طور مختصر معرفی کردیم.

به گزارش مجله ماشین، کنکور دلگانس پبل بیچ که همه ساله در ماه اوت در پبل بیچ گلف لینکس در ساحل پبل در کالیفرنیا برگزار می‌شود، یک نمایشگاه خودروهای قدیمی است که شامل خوروهای قبل از جنگ جهانی  و خودروهای جدید می‌شود. امسال در طی برگزاری این رویداد، مرسدس بنز ۵۴۰K اسپشیال رودستر به عنوان بهترین خودروی این رویداد انتخاب شد و مرسدس برای دهمین بار در این رویداد عنوان خودروی برتر را کسب کرد. ولی خودرو‌های خاص دیگری نیز وجود داشتند که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر
مرسدس بنز ۵۴۰K اسپشیال رودستر

مرسدس بنز ۵۴۰K اسپشیال رودستر

به نقل از کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران، این مرسدس بنز ۵۴۰K اسپشیال رودستر قبل از جنگ جهانی متعلق به شاه افغانستان بوده است و جایگاه خودرو را در میان سه خودرو باقی مانده از نوع خود در جهان تثبیت نمود. مرسدس بنز با کسب دهمین برد در تاریخ این نمایش گوی رقابت را از بوگاتی ربود و از این به بعد به عنوان پیشتاز این نمایش در نظر گرفته می‌شود.

تالبوت لاگو T150-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۸
تالبوت لاگو T150-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۸

تالبوت لاگو T150-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۸

تالبوت لاگو T150-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۸ بسیار زیاد مورد توجه بازدید کنندگان کنکور دلگانس پبل بیچ ۲۰۲۳ قرار گرفت. قدرت تالبوت لاگو T150-C-SS تیردراپ کوپه ۱۹۳۸ توسط یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر خطی با سه کاربراتور زنیت استومبرگ تأمین می‌شود که توان ۱۴۰ اسب بخار تولید می‌کند. این مدل از یک جعبه‌دنده چهارسرعته ویلسون، ترمزهای مکانیکی چهار چرخ و سیستم تعلیق مستقل جلو بهره می‌برد.

دلاهای 165 کابریولت
دلاهای ۱۶۵ کابریولت

دلاهای ۱۶۵ کابریولت

یکی دیگر از شرکت های فرانسوی مورد علاقه بازدیدکنندگان کنکور دلگانس پبل بیچ ۲۰۲۳ ، Delahaye بود. این خودرو مدل آن ۱۹۳۹ است، توسط فیگونی و فالاسچی طراحی شده است. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال ۱۹۳۸ رونمایی شد. دلاهای ۱۶۵ کابریولت یک سوپرخودروی باشکوه است. این خودرو روی شاسی مدل قبلی ۱۲ سیلندر خود که با نام دلاهای ۱۴۵ و در کلاس خودرهای مسابقه‌ای تولید شده بود ساخته شد. ۱۶۵ کابریولت به خاطر کارکرد خوب و تحسین‌برانگیزش نگاه‌ها را به خود جلب کرد. مدل دوم از ۱۶۵ هم در همان موقع برای نمایشگاه جهانی نیویورک سال ۱۹۳۸ ساخته شد. این مدل در غرفه‌ی فرانسه به نمایش گذاشته شده بود و البته روی آن سیستم پیشرانه نصب نشده بود.

با آغاز جنگ جهانی دوم، مالکیت این خودرو مورد بحث و مناقشه قرار گرفت و خودرو به مدت شش سال در انبار گمرگ ایالات متحده ماند. پس از آن خودرو در یک نمایشگاه در کالیفرنیا و با نصب یک موتور هشت سیلندر روی آن به نمایش گذاشته شد. در دهه‌ی هشتاد میلادی صاحب خودرو پیشرانه‌ی اصلی خودرو در آلمان را روی آن نصب کرد.

بوگاتی تایپ 57 آتالانت
بوگاتی تایپ ۵۷ آتالانت

بوگاتی تایپ ۵۷ آتالانت

تایپ ۵۷ آتالانت که شخصا توسط ژان بوگاتی طراحی شده است، شاهکار است. به نوعی این خودروی ۱۹۳۷ تنها در کلاس خود سوم شد، اما ما آن را دوست داریم و بنابراین در لیست مورد علاقه ما قرار می گیرد. بوگاتی تایپ ۵۷ خودرویی است که در سال‌های ۱۹۳۴–۱۹۴۰ به تعداد ۷۱۰ دستگاه تولید شده‌است. این خودرو در کلاس خودرو GT قرار گرفته است.

فورد GT40 Mk1
فورد GT40 Mk1

فورد GT40 Mk1

این GT40 که از دهه ۱۹۳۰ خارج شد و وارد دهه ۶۰ شد، امسال برنده کلاس “مسابقه ورزشی پس از جنگ” کنکور دلگانس پبل بیچ ۲۰۲۳ شد. فهمیدن دلیل آن نسبتاً آسان است.

آستون مارتین DB2/4 برتون کوپه
آستون مارتین DB2/4 برتون کوپه

آستون مارتین DB2/4 برتون کوپه

برنده کلاس «تورینگ پس از جنگ» این کوپه فوق العاده دوست داشتنی DB2/4 Bertone بود. این تنها نسخه ساخته شده است و در کالیفرنیا وجود دارد.

لامبورگینی اسپادا سری 2
لامبورگینی اسپادا سری ۲

لامبورگینی اسپادا سری ۲

خودروی دیگری که در کلاس خود برنده نشد اما نتوانستیم آن را کنار خودروهای خاص بگذاریم سری ۲ اسپادا است. لامبورگینی اسپادا سری ۲ مجهز به چهار صندلی سبک گاندینی و موتور ۳.۹ لیتری V12 است.

لامبورگینی اسپادا هات رود
لامبورگینی اسپادا هات رود

لامبورگینی اسپادا هات رود

رینگ‌های بزرگ ۱۹ و ۲۰ اینچی در جلو و عقب به همراه لاستیک‌های میشلین که البته قوس‌های چرخ را به‌طور کامل پر نکرده‌اند از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند. سقفی پایین آمده، شیشه‌ی جلوی سفارشی و پیشرانه‌ای آشکار از دیگر شاخصه‌های اسپادا هات رود می‌باشند. این خودرو که یک نسخه از آن تولید شده است،  طراحی ۲+۲ دارد. کابین طراحی بسیار پایه‌ای داشته و در دل اسپادا نیز همان پیشرانه ۱۲ سیلندر مدل اصلی قرار دارد.

مک لارن MP4/4
مک لارن MP4/4

مک لارن MP4/4

رتبه دوم در کلاس شصتمین سالگرد مک لارن، این MP4/4 از سال ۱۹۸۸ بود. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر V6 MP4/4 اولین قهرمانی جهانی F1 را به آیرتون سنا داد و این خودروی خاص توسط سنا در ژاپن به پیروزی رسید.

پورشه 901 Quickblau
پورشه ۹۰۱ Quickblau

پورشه ۹۰۱ Quickblau

این نمونه اولیه که یک خودرو تاریخی به حساب می‌آید، اکنون متعلق به آلویس روف است و قبلاً به فردیناند پیچ و هانس مزگر تعلق داشت.

کورتیس سورل SR-100 رودستر
کورتیس سورل SR-100 رودستر

کورتیس سورل SR-100 رودستر

کلاس «ماشین‌های رویایی آمریکایی دهه ۱۹۵۰» در کنکور دلگانس پبل بیچ ۲۰۲۳  امسال خلاقیت‌های عالی Jet Age را به نمایش گذاشت و این کورتیس سورل SR-100 رودستر با بدنه آلومینیومی برای اولین بار پس از ۷۰ سال ظاهر شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×