تازه‌ها
پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت
خودروهای وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

۱۴۰۲-۰۶-۰۷ زمان مطالعه: 4 دقیقه 60

خودروهای وارداتی جدید که قرار است به زودی عرضه شود و آنها را در خیابان‌ها مشاهده بکنیم، در نمایشگاه روایت خدمت که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به نمایش درآمد.

به گزارش مجله ماشین، نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان روایت خدمت، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در طی این رویداد شرکت‌های وارد کننده خودرو مانند ماموت خودرو، مکث موتور، ایران‌خودرو، سانیار موتور، کوشا خودرو نگین، پارس ساتر هوشمند، پارسیان موتور، سایپا، کرمان خودرو، راسا موتورخاورمیانه، گروه بهمن، مدیران خودرو، صنایع اتومبیل سازی فردا و آرین پارس موتور، محصولاتی را که قرار است به زودی در سامانه یکپارچه عرضه شود را برای عموم مردم به نمایش گذاشتند.

چانگان UNI-T خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

چانگان UNI-T محصول جدید چینی که بزودی در کشورمان عرضه می‌شود، از یک موتور ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که قادر به تولید، ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو مجهز به گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه می‌باشد. حد اکثر سرعت این خودرو ۲۰۵ کیلومتر برساعت می‌باشد.

جتا وی اس ۷ ماموت خودرو، خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

جتا وی اس ۷ توسط شرکت ماموت خودرو، وارد کشورمان شده‌ است و بزودی روانه بازار ایران خواهد شد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جتا VS7 به ترتیب ۴.۶۲۴، ۱.۸۴۱، ۱.۶۴۴ و ۲.۷۳ متر اعلام شده است. نیروی محرکه جتا VS7 از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ تامین شده است، که ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته AT به محور جلو انتقال می‌­دهد.

جتا VS5 ماموت خودرو، خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

جتا VS5 براساس پلتفرم MQB گروه فولکس واگن تولید شده است، به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TSI مجهز شده است که ۱۵۰ اسب‌­بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت آیسین، به محور جلو انتقال می‌­دهد.

جتا VA3 ماموت خودرو، خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

جتا VA3 براساس پلتفرم مشترک با اشکودا رپید تولید شده و به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۲ اسب­‌بخار قدرت و گیربکس شش سرعته خودکار مجهز شده است. این خودرو می­‌تواند تا ۱۸۵ کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

ونوسیا D60 خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

ونوسیا D60 پلاس که براساس پلتفرم V نیسان شکل گرفته است، به پیشرانه تنفس طبیعی ساخت نیسان مجهز شده است که توان تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌­دهد. البته در بازار ایران، این خودرو با گیربکس CVT عرضه شده است.

ونوسیا وی آنلاین خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

شرکت ونوسیا از خودروسازان زیرمجموعه گروه دانگ‌فنگ است که سابقه تاسیس آن به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد. ونوسیا وی آنلاین از پیشرانه ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر که قادر به تولید ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور است نیرو می‌گیرد. گیربکس این خودرو نیز از نوع دوکلاچه اتوماتیک است.

ونوسیا ۲۶۰T خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

ونوسیا ۲۶۰T مجهز به موتور الکتریکی ۱.۵TGDI توربو و گیربکس دو کلاچه ۷DCT است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۸.۸ ثانیه است. این خودرو ۴۵۶۲ میلی متر طول، ۱۹۱۷ میلی متر عرض و ۱۶۲۵ میلی متر ارتفاع دارد.

 

دانگ فنگ شاین مکس خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

آئولوس ایشوان مکس بنزینی، موتور ۱.۵ لیتری TGDi با کد اختصاری TP1 دارد که حدود ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن تولید می‌کند. این خودرو مجهز به گیربکس۷  دنده دوکلاچه تر می‌باشد.

بایک بیجینگ  X55 خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

خودرو بیجینگ X55 بر اساس نسل ۲.۰ پلتفرم BMFA این شرکت تولید شده و از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد. خروجی پیشرانه به ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس دوکلاچه به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

فیات ۵۰۰ خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

فیات ۵۰۰ که مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتر است و از یک گیربکس ۵ دنده نیمه‌اتومات بهره می‌برد قابلیت تولید ۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. حدا اکثر سرعت این خودرو ۱۶۰  کیلومتر برساعت است و ۱۳ ثانیه طول می‌کشد تا به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برسد.

فیات ۵۰۰X  خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

فیات ۵۰۰X که در رده کراس‌اورهای کوچک است و از یک موتور ۱.۴ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژر یورو ۶ بهره می‌برد، ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۸/۶ ثانیه است و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جیلی آزکارا خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

جیلی آزکارا مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر و گیربکس اتوماتیک (AT) می‌باشد. جیلی آزکارا، در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور یا کامپکت قرار دارد.

کیا سید خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

کیا سید با پلتفرم K2 که تولید شده است و این یعنی برادر دوقلوی آنرا باید هیوندای i30 بدانیم. همچنین کیا سید رقیب بسیار خوبی برای گلف‌های ماموت خودرو یا جولیتاهای آلفاموتور یا حتی مینی کوپرهای پرشیاخودرو است.

کیا اسپورتیج خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

پیشرانه ۱.۶ لیتری کیا اسپورتیج وارداتی به ایران، از سری پیشرانه های SmartStream هیوندای-کیا است که در همراهی با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر، حداکثر توان دقیق ۱۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۵ نیوتون متر را تولید می کند.

هیوندای کرتا خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزین‌سوز (G4FL) با حدود ۱۱۵ اسب­‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا CVT که هیوندای آنرا با نام iVT معرفی کرده به محور جلو انتقال می­‌دهند.

 

هیوندای النترا خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

هیوندای النترا وارداتی به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی گاما MPi مجهز است. این پیشرانه ۱۲۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان کره ای می رساند.

سوزوکی دیزایر خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

این خودروی اقتصادی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۲ لیتری بنزینی با سیستم سوخت رسانی MPI بهره می‌برد. ۸۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر را ارائه می‌دهد و مجهز به جعبه دنده ۵ سرعته دستی می‌باشد.

سوزوکی سیاز خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

سوزوکی سیاز دگر خودرو اقتصادی وارداتی، از موتور ۱.۴ لیتری با ۹۱ اسب بخار قدرت  و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

گک امپاو خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

گک امپاو خودروی محبوب در چین نیز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی مجهز شده است. این موتور که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو تحویل دهد.

اسکای ول ET5 خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

اسکای ول ET5 به یک موتور برقی با ۲۰۴ اسب ­بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که در کنار باتری ۵۵.۳۳ کیلووات ساعت یا ۷۱.۹۸ کیلووات ساعت قرار گرفته و شعاع حرکتی ۴۱۰ تا ۵۲۰ کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) را فراهم می‌­سازد.

لاماری ایما هیبرید خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

لاماری ایما هیبرید، با اینکه قوی‌تر از ایما بنزینی نیست، ولی صفرتاصد را زودتر طی می‌کند. ضمن اینکه در رانندگی شهری، فقط از ۴۰% توان موتور بنزینی‌اش استفاده می‌کند و ۶۰% مابقی، توسط موتور الکتریکی تامین می‌شود.

سوبا M4 خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

پیشرانه اف‌ام‌سی M4 را شرکت میتسوبیشی ساخته است. این پیشرانه توربوشارژ، ۱۴۸۱ سی‌سی حجم دارد و سطح آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند. حداکثر قدرت خروجی آن در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی آن نیز در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه بدست می‌آید.

تیارا مکث موتور خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۵ اسب‌­بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که همراه با جعبه‌دنده شش سرعته خودکار در ایران ارائه می‌شود.

کلوت مکث موتور خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

کلوت مکث موتور مجهز به پیشرانه ۲.۴ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژکه توان تولید ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آریزو ۵ الکتریکی خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

زیر کاپوت آریزو ۵ برقی، یک پیشرانه الکتریکی خالص با توان حدود ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن‌متر قرار دارد. گیربکس خودرو نیز تک دنده است و تنها یک دنده در حالت جلو و یک دنده در حالت عقب ارائه می‌دهد.

کی‌ام‌سی E10X خودروی وارداتی جدید در نمایشگاه روایت خدمت

این خودرو از همان موتور برقی ۴۵ کیلووات متعلق به هاچبک iEV6E بهره گرفته است. البته برای آنکه مشتریان بیشتری، توانایی خریداری این خودرو را داشته باشند، جک از موتور برقی ۳۰ کیلووات و ۳۶ کیلووات نیز استفاده کرده است.

 

تحویل اولین خودروی وارداتی به مشتری

در سومین روز این نمایشگاه اولین خودروی وارداتی چانگان cs35 با حضور وزیر صمت تحویل مشتری شد و مدیرعامل سایپا اعلام کرد که به زودی ۱۱۰۸ خودروی وارداتی این شرکت تحویل مشتریان می‌شود.

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۳

  1. مهدی رادان آرا (کبورانی)

    این ماشین ها مثل ماشین وارداتی های قدیم مناطق جنگی میاد میره شهرک غرب و غرب تهران میلیادرها فقط سوار میشن آره میدن به بدبخت بیچاره ها همه دروغ بود واردات و همه چرته فقط باید نتونی ماشین بخری از فردا تو اتوبانهای خیابان ایران زمین و فازهای شهرک غرب از میدان کاج تا پونک و جنت آباد با ۲۰۰کیلومتر بچه مایه دارها و دوسه تا ماشین دار موتوری های کنار خیابان را میکشند و پلیس به نفع بچه مایه دارها فراری گازشو میگیرن

  2. زندی

    خودروهای چینی به درد نمیخورند وقیمت آنها تقریبا برابر با برندهای اروپایی وکره لی وژاپنی است ،.

  3. احسان

    در جواب مهدی رادان بگم که دنیا شده سرمایه داری هالا با ماشینو ملکینا کاری ندارم در کل گفتم الان تو دنیا سرمایه دارا زندگی میکنن اونی که نداره واقعا مرده دیگه مرده متحرکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×