سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مینی کوپر EV معرفی شد
مینی کوپر EV

مینی کوپر EV معرفی شد

۱۴۰۲-۰۶-۱۲ زمان مطالعه: 2 دقیقه 45

مینی کوپر EV نسخه برقی مینی بالاخره معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، پس از انبوهی از اطلاعات رسمی که طی شش ماه گذشته منتشر شد، بالاخره مدل برقی جدید برند بریتانیایی Mini متعلق به BMW به طور کامل معرفی شد.

رونمایی از مینی کوپر EV

این هاچ بک سه در که اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه IAA 2023 در مونیخ در تاریخ ۹ سپتامبر خواهد داشت، رسماً نام مینی کوپر   EVرا یدک می کشد و در دو نسخه مینی کوپر   Eو مینی کوپر  SE ارائه می شود.

مینی کوپر EV
مینی کوپر EV

مشخصات فنی مینی کوپر EV

نسخه پایه مجهز به موتور الکتریکی است که در جلو قرار گرفته است و توان تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این به مدل هاچ بک باتری دار اجازه می دهد تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۷.۳ ثانیه طی کند.

در نسخه SE مقادیر قدرت و گشتاور به ترتیب به ۲۱۴ اسب بخار و ۳۳۰ نیوتن متر افزایش می یابد، در حالی که زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶.۷ ثانیه کاهش می یابد.

مینی کوپر EV
مینی کوپر EV

مدل با تجهیزات پایه دارای باتری با ظرفیت ۴۰.۷ کیلووات ساعت است و در قسمت زیرین خودرو نصب می شود. این باتری می تواند طبق WLTP در مدل مینی کوپر   Eبرد ۳۰۵ کیلومتری را ارائه دهد و از شارژ سریع پشتیبانی می کند. کوپر SE قدرتمندتر است و از باتری ۵۴.۲ کیلووات ساعتی استفاده می کند و برد محاسبه شده را به ۴۰۲ کیلومتر افزایش می دهد و همچنین قابلیت شارژ سریع ۹۵ کیلووات را ارائه می دهد. هر دو مدل می توانند با برق AC تا ۱۱ کیلو وات شارژ شوند.

طراحی مینی کوپر EV

از نظر طراحی، نسل جدید چراغ های گرد معروف برند مینی را با فناوری LED، هم برای چراغ های روز و هم برای چراغ های معمولی ارائه می کند. علاوه بر این، جلوپنجره هشت ضلعی جدید ظاهر قسمت جلو را تکمیل می کند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×