یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس بنز CLA کانسپت معرفی شد
مرسدس بنز CLA کانسپت

مرسدس بنز CLA کانسپت معرفی شد

۱۴۰۲-۰۶-۱۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه 45

مرسدس بنز CLA کانسپت در نمایشگاه IAA 2023 در مونیخ معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، هنگامی که یک خودرو در دو نوع احتراق داخلی و تمام الکتریکی ارائه می شود، معمولاً کمی بیشتر از نسخه الکتریکی به خطر می افتد. مرسدس بنز با مدل کانسپت CLA این قانون را معکوس کرد و پلت فرم جدید خودروی کامپکت برق محور این شرکت را به ما معرفی کرد.

مرسدس بنز CLA کانسپت
مرسدس بنز CLA کانسپت

ویژگی‌های مرسدس بنز CLA کانسپت

CLA جدید که بر اساس معماری مدولار مرسدس بنز (MMA) توسعه یافته است، با طراحی روان، مواد داخلی پایدار و برد تخمینی ۷۵۰ کیلومتر طبق WLTP توجهات را به خود جلب می کند. این خودروساز آلمانی می‌گوید CLA هم برای موتورهای الکتریکی و هم برای سیستم اطلاعات سرگرمی سوپر اسکرین از کانسپت Vision EQXX الهام گرفته است.

از آنجایی که مرسدس بنز CLA کانسپت هنوز یک کانسپت است و نمونه اولیه کار نیست، مشخصات جدید CLA کمتر قطعی است و می‌توان آن را بیشتر تخمینی از آنچه می‌توانیم از مدل تولیدی که در بازارهای بیشتری در دسترس خواهد بود، انتظار داشته باشیم.

مرسدس بنز CLA کانسپت
مرسدس بنز CLA کانسپت

برای مرسدس بنز CLA کانسپت دو نوع باتری مختلف ارائه خواهد شد. سطح پایه، فسفات لیتیوم یونی متمرکز بر هزینه و آندهای اکسید سیلیکون پرچمدار برای چگالی انرژی بالاتر.

سلول‌های باتری با استفاده از چسب به جای پیچ محکم می‌شوند و باعث صرفه‌جویی در وزن، مواد و هزینه می‌شوند و یکپارچگی ساختاری بهتری ارائه می‌دهند.

مشخصات فنی مرسدس بنز CLA کانسپت

معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی به مرسدس بنز CLA کانسپت یک قابلیت شارژ سریع ۲۵۰ کیلوواتی DC می دهد که به آن امکان می دهد در ۱۵ دقیقه مسافت ۴۰۲ کیلومتری را فراهم کند. در جاده، باتری CLA نیرو را به واحد فشرده مرسدس بنز الکتریک درایو (MB.EDU) منتقل می کند که موتور الکتریکی، گیربکس دو سرعته و اینورترها و لوازم الکترونیکی مرتبط را یکپارچه می کند. هر واحد موتور ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید می کند و استفاده از فلزات خاکی کمیاب در MB.EDU از نظر پایداری بهتر از موتورهای قبلی مرسدس است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×