یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جنسیس ۱ میلیون خودرو فروخت
جنسیس G90 مدل 2023

جنسیس ۱ میلیون خودرو فروخت

۱۴۰۲-۰۶-۲۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

جنسیس خودروساز کره جنوبی، با فروش بیش از یک میلیون خودرو در سراسر جهان، به یک نقطه عطف بزرگ دست یافت.

به گزارش مجله ماشین،  هنوز مشخص نیست که این لحظه مهم در کدام مدل اتفاق افتاده است. جنسیس انتخاب نکرد که این دستاورد خاص را از طریق هیچ ابزار خاصی جشن بگیرد یا اعلام کند.

اما طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، این نقطه عطف در مرداد ماه اتفاق افتاد. در بیانیه ای که توسط جنسیس منتشر شد، تأیید شد که از زمان تأسیس این شرکت، ۱,۰۰۸,۸۰۴ خودرو در سراسر جهان فروخته شده است. اکثر این فروش ها به بازار کره جنوبی با مجموع ۶۹۰۱۷۷ دستگاه خودرو انجام شده است. ۳۱۸۶۲۷ خودروی باقی مانده به بازارهای دیگر فروخته شد و کشوری که بیشترین فروش را داشت آمریکا با بیش از ۲۲۵۰۰۰ خودرو بود.

شایان ذکر است، پرفروش‌ترین مدل جنسیس تاکنون سدان G80 بوده است. این برند لوکس با سدان G90 در کره جنوبی شروع به کار کرد و G80 را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار کرد. سدان G70 کمی دیرتر از راه رسید و تا این مدل، محدوده مدل جنسیس به این سه خودرو محدود بود. با این حال، آن را با یک مدل SUV به نام GV80 در سال ۲۰۲۰ و GV70 در اواخر همان سال وارد بخش SUV شد. در نهایت، خانواده SUV خود را با مدل GV60 تمام الکتریکی گسترش داد.

با معرفی مدل های جدید در سه سال گذشته، فروش جنسیس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در حالی که بیش از پنج سال طول کشید تا این شرکت اولین خودروی نیم میلیونی خود را بفروشد، ۵۰۰۰۰۰ فروش بعدی تنها در دو سال اتفاق افتاد. هدف جنسیس رشد بیشتر در بازار خودروهای لوکس و افزایش رقابت جهانی آن است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×