پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به استان هرمزگان
نمای عقب مرسدس بنز E250 با پلاک جزیره کیش

تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به استان هرمزگان

۱۴۰۲-۰۷-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

نماینده مردم بندر لنگه با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در هرمزگان موجب گلایه و احساس تبعیض در میان مردم می‌شود گفت: از معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای ضمن ابزار گلایه از صدور بخشنامه‌های چندگانه در مناطق آزاد، درخواست کردم اجازه تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد جزیره‌های کیش و قشم در استان هرمزگان صادر شود.

به گزارش مجله ماشین، احمد جباری با اشاره به نامه خود به معاون اول رئیس جمهور در خصوص تردد، خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به درون استان هرمزگان گفت: در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از وضعیت بخشنامه ها اعمال شده در مناطق آزاد کشور به دلیل چندگانه بودن گلایه کردم چرا موجب نگرانی و احساس تبعیض مردم استان‌هایی مانند هرمزگان شده که دارای منطقه آزاد هستند.

نماینده بندر لنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس یازدهم با بیان اینکه قشم و کیش دو منطقه آزاد قدیمی و مهم کشور هستند عنوان کرد: قشم بزرگترین جزیره خاورمیانه و دارای چند ده روستا، بخش و شهر است و کیش نیز دارای مردمان قدیمی و بومی و اهل هرمزگان است. ساکنان و کسبه‌های این دو منطقه آزاد، برای امور اداری خود و مراجعه به ادارات کل، به ناچار باید در مرکز استان هرمزگان تردد کنند. متاسفانه طی بخش‌نامه‌ای تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به داخل استان ممنوع شده در حالی که تردد خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد و گذر موقت در برخی از استان‌ها و حتی کشور آزاد است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: چندگانگی در ارائه بخش‌نامه ها و مشاهده تردد خودروهای کشورهای امارات، قطر و کویت در داخل کشور موجب احساس تبعیض در میان مردم استان هرمزگان شده است. مردم این استان نیز با کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل شغل خود ارتباط دارند و می‌توانند به داخل کشور خودرو وارد کنند و برای تردد به داخل استان هرمزگان و انجام امورات اداری و درمانی خود از آن استفاده کنند، اما متاسفانه از این امر ممنوع شده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در همین راستا نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردم و با توجه به اینکه در آستانه سفر استانی رئیس جمهور به هرمزگان هستیم به عنوان نماینده مردم درخواست آنها را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتم و امیدوارم وی پاسخ مثبتی به آن بدهد و با ارائه اختیار به استاندار، امکان تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم در استان هرمزگان فراهم شود. این امر موجب رضایت مندی مردم و تعدیل قیمت خودروها می‌شود.

منبع: خانه ملت

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×