پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ معرفی شد
اشکودا کودیاک 2024

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۴۰۲-۰۷-۱۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه 20

اشکودا کودیاک 2024 با با طراحی بیرونی جدید و کابین مجهز به فناوری‌های جدید، معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، کودیاک با اضافه شدن به شاسی‌بلند‌هایی که روز به روز رشد می کنند، در نسل جدید خود تقریباً ۶۱ میلی متر بلندتر شده است. در فاصله محوری مدلی که طول کل آن ۴۷۵۸ میلی متر است، تغییری ایجاد نشده است. این مدل در مقایسه با مدل قبلی خود ۱۸ میلی‌متر باریک‌تر و ارتفاع آن ۱۷ میلی‌متر کاهش یافته است.

طراحی بیرونی اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ با گزینه‌های مختلف چرخ آلیاژی عرضه می شود که اندازه آنها بین ۱۷ تا ۲۰ اینچ متغیر است. این مدل که دارای نوار نور در عقب است، نسل جدید ماتریس را نیز ارائه خواهد کرد. اشکودا در مورد فناوری چراغ های جلو LED به عنوان یک آپشن اعلام کرد، ۱۵ درصد نور بیشتری را تامین کند. این مجموعه چراغ های جلو به صورت استاندارد در بسته تجهیزات اسپرت لاین ارائه می شود.

نمای عقب اشکودا کودیاک 2024
نمای عقب اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

مهمترین جزئیات در این قسمت دکمه های روی کنسول مرکزی است. وسط این کنترلرها که اشکودا آن را «شماره گیری هوشمند» می نامد، می تواند برای استفاده از عملکرد مورد نظر تعیین شود. به عنوان مثال، می توانید این کلید را از سیستم اطلاعات سرگرمی برای تنظیم میزان صدا اختصاص دهید. دو دکمه باقی مانده را می توان برای کنترل آب و هوا و سایر تنظیمات استفاده کرد.

سیستم اطلاعات و سرگرمی ۱۰ اینچی با پنل ابزار دیجیتالی با همین اندازه همراه است.صفحه نمایش چندرسانه ای ۱۳ اینچی و آپشن نمایش نسل جدید هد آپ نیز به لیست آپشن ها اضافه شده است.

کابین اشکودا کودیاک 2024
کابین اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

نسل جدید کودیاک با ارائه ۹۱۰ لیتر حجم چمدان در نسخه دو ردیف صندلی خود، رکورد را در سگمنت خود خواهد شکست. این مدل که با قرار گرفتن صندلی ها در حالت افقی ۲۱۰۵ لیتر حجم دارد، تبدیل به کاروانی می شود که می توانید وسایل کل خانواده را در آن جای دهید.

حجم استاندارد چمدان مدل ۷ نفره به ۳۴۰ لیتر افزایش یافته است. با پایین آمدن صندلی ها، این رقم به ۸۴۵ لیتر می رسد.

مشخصات فنی اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

اشکودا دوباره موتور ۱.۵ لیتری TSI را در صدر فهرست قرار داده است. این موتورها که با چرخه میلر کار می کنند، از توربو هندسه متغیر (VGT) بهره می برند. موتور TSI با پشتیبانی ملایم هیبریدی قادر خواهد بود در مجموع ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

برای کاربرانی که خواهان قدرت بیشتر هستند، گزینه موتور ۲.۰ TSI وجود دارد. این دستگاه که می تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند، فقط با گزینه AWD (فقط دیفرانسیل جلو ۱.۵ TSI) قابل خریداری است. در واقع برای علاقه مندان به دیزل، نسخه هایی از موتور ۲.۰ TDI با قدرت خروجی ۱۵۰ و ۱۹۳ اسب بخار به لیست اضافه شده است. این موتورها با گیربکس ۷ سرعته DSG جفت خواهند شد.

نمای جانبی اشکودا کودیاک 2024
نمای جانبی اشکودا کودیاک ۲۰۲۴

بزرگترین شگفتی، نسخه هیبریدی قابل شارژ است. این گزینه که قبلا اعلام شده بود، یک موتور الکتریکی را با واحد ۱.۵ TSI جفت می کند. قدرت کل سیستم ۲۰۴ اسب بخار اعلام شده است. این نسخه به لطف باتری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی خود، برد تقریباً ۱۰۰ کیلومتری فقط الکتریکی را ارائه می دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×