پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کسب و کار » ۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی
۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی

۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی

۱۴۰۲-۰۷-۲۹

با توجه به شرایط جوی فصل سرما، رانندگی در زمستان می‌تواند بسیار متفاوت‌تر و حساس‌تر از دیگر فصل‌ها باشد. از این رو علاوه بر مهارت‌های رانندگی ، آمادگی خودرو برای فصل سرما نیز عامل بسیار مهمی برای پشت سر گذاشتن یک زمستان سرد است.

نکات و ترفند‌هایی که در ادامه عنوان کرده‌ایم به شما کمک می‌کند تا خودروی خود را برای یک زمستان سرد و برفی تا دندان مجهز کنید.

پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

یک چکاپ زمستانی داشته باشید

اگر خودتان دانش فنی بسیار زیادی ندارید توصیه می‌کنیم، پیش از سردتر شدن هوا به یک اتو سرویس مراجعه کنید و اقلام مصرفی و تجهیزات خودروی خود را چکاپ و سرویس کنید.

مهم‌ترین مواردی که برای چکاپ باید در نظر بگیرید عبارتند از:

باتری

با کاهش دمای هوا ، قدرت باتری خودرو کاهش می‌یابد همچنین برای روشن شدن خودرو در زمستان ، به انرژی زیادی از سمت باتری نیاز است.هر دوی این عوامل موجب می‌شود که اگر باتری شما درحال حاظر دارای ایراد است به فکر تعویض آن باشید.

سیستم خنک کننده موتور (رادیاتور)

۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی
۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی

حتما و حتما به فکر خرید ضدیخ باشید و از یک ترکیب اصولی همچون ۷۰/۳۰ الی ۵۰/۵۰ از ضدیخ و آب رادیاتور استفاده کنید.

از تکنسینی که خودروی شما را مورد معاینه و چکاپ قرار داده بخواهید تا یک ترکیب استاندارد با توجه شرایط جوی محل زندگی خود و نوع خودروی شما از ضدیخ و آب رادیاتور را به شما معرفی کند.

سیستم ترمز

هوای سرد الزاما تاثیر مستقیمی بر روی لنت ترمز و عملکرد سیستم ترمز ندارد ، اما بهتر است پیش از هر مسافرتی بخصوص در هوای سرد و زمستانی درمورد سیستم ترمز خود بازنگری داشته باشید.

تسمه‌ها، شیلنگ‌ها، وایرها و شمع‌ها

این موارد نیز به مانند دیگر قطعات خودرو ممکن است در هر تایمی از سال خراب شوند ، اما در یک سفر زمستانی بدترین زمان برای خراب شدن آن‌هاست. از همین رو بهتر است قبل از شروع شدن سرما و شرایط جوی جدید ، موارد معیوب و زوار در رفته را شناسایی کنید.

خودروی خود را به لاستیک زمستانی تجهیز کنید

شاید به هنگام خرید لاستیک، عبارت لاستیک چهارفصل را شنیده باشید و حتی یک جفت از آن‌ها را خریده باشید. در این صورت در حالت عادی این لاستیک‌ها می‌تواند برایتان جوابگو باشد. اما اگر در اقلیم‌های سردسیری زندگی می‌کنید و زمستان‌های سرد و سختی را تجربه‌ کرده اید ، یا سفری به مسیرهایی همچون گردنه حیران در زمستان در پیش رو دارید ، بهتر است که به فکر تعویض لاستیک‌های فعلی‌تان با لاستیک‌های زمستانی باشید.

لاستیک‌های زمستانی قدرت چنگ زنی بیشتری داشته، کمتر سر می‌خورند و در دماهای بسیار پایین شب‌های زمستانی نیز آسیبی نمی‌بینند.

حتما یک زنجیر چرخ بخرید

۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی
۱۰ ترفند مراقبت از خودرو در فصل سرما و تجهیز برای سفرهای زمستانی

داشتن یک زنجیر چرخ در صندوق عقب خودرو تضمین می‌کند که تحت هیچ شرایطی دیگر در مسیر نمانید و از تصادف‌های جاده‌ای زمستانی بسیاری جلوگیری می‌کند.

داشتن زنجیر چرخ بقدری مهم است که در روزهای زمستانی حتی نیروهای پلیس راهور نیز همراه داشتن آن را الزامی کرده و در صورت اینکه همراهتان نباشد جلوی شما را گرفته و از ادامه دادن به مسیر شما را منع می‌کنند.

نحوه رانندگی در زمستان را بیاموزید

رانندگی در زمستان نیاز به مهارت‌هایی دارد که شاید تا به‌حال در مورد آن‌ها نشنیده باشید . از این رو بهتر است که حتما بیاموزید که در مقابله با چالش‌های رانندگی در زمستان چه رفتار و واکنشی نشان بدهید.

مهم‌ترین چیزهایی که باید بیاموزید عبارتند از:

چه مقدار فاصله با ماشین جلویی حفظ کنید.

با چه سرعتی رانندگی کنید.

به هنگام لیز خوردن چه واکنشی داشته باشید.

در سربالایی و سرپایینی چگونه برانید.

و…

سعی کنید از یک فرد با تجربه برای یادگیری این نکات کمک بگیرید و حتی الامکان از سفر در شرایط جوی ناپایدار خودداری کنید.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×