سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تماس خودکار با نیروی امدادی پس از تصادف
تسلا مدل 3 تصادف کرده

تماس خودکار با نیروی امدادی پس از تصادف

۱۴۰۲-۰۸-۰۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

خودروهای برقی تسلا در هنگام باز شدن کیسه هوا می توانند به طور خودکار با نیروی امدادی تماس بگیرند.

به گزارش مجله ماشین، در جدیدترین نسخه نرم افزار تسلا که به زودی معرفی می‌شود، قابلیت تماس خودکار با ۹۱۱ را در صورت تصادف شدید وجود دارد.

تسلا به دلیل سطح بالایی از ایمنی که به عنوان یک خودروی برقی ارائه می‌دهد مورد تحسین قرار می‌گیرد و همه چیز در این زمینه بهبود خواهد یافت. تسلاها به لطف ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده که می توانند از تصادف جلوگیری کنند، در حال حاضر جزو ایمن ترین خودروهای روی کره زمین هستند.

تسلا هرگز بهبود ایمنی خودروهای خود را متوقف نکرده است، حتی اگر فقط ویژگی‌های جدیدی را ارائه دهد که سایر خودروها قبلاً دارند. نگاهی به نرم افزار ۲۰۲۳.۳۸ نشان می دهد که تسلا در نهایت قابلیت تماس خودکار با خدمات اضطراری را پس از یک تصادف جدی اضافه می کند. تسلا پس از باز شدن کیسه هوا، گزینه شماره گیری خودکار ۹۱۱ را ارائه می دهد، ویژگی ساده ای که می تواند جان بسیاری را نجات دهد.

ماشین به طور خودکار با نیروی امدادی تماس می گیرد و اطلاعات ضروری مانند نوع وسیله نقلیه، تعداد مسافران شناسایی شده در وسیله نقلیه، موقعیت GPS و شماره شاسی را در اختیار نیروی امدادی قرار می دهد.

توانایی تماس خودکار با نیروی امدادی پس از یک تصادف شدید، به امدادرسانان اجازه می دهد تا سریعتر در صحنه تصادف مستقر شوند و به طور بالقوه جان افراد بیشتری را نجات دهند.

نرم افزار ۲۰۲۳.۳۸ همچنین تغییراتی را در قیمت سوپرشارژر نشان می دهد که ممکن است مورد پسند همه نباشد. از آنجایی که تسلا از سال آینده انتظار افزایش ترافیک سوپرشارژر را دارد، سیاست جدیدی را اتخاذ خواهد کرد تا رانندگان را متقاعد کند تا کمترین زمان ممکن را در ایستگاه بگذرانند. اگر بخواهید در ایستگاه سوپرشارژر پرمصرف بالای ۸۰ درصد شارژ کنید، هزینه ازدحام پرداخت خواهید کرد. هیچ اطلاعاتی در مورد معنای ایستگاه “پرمصرف” و میزان هزینه تراکم وجود ندارد.

در نسخه جدید نرام‌افزار تسلا، خودرو گزارش‌های جاده را هنگامی که متوجه اشیاء در جاده می‌شود برای راننده ارسال می‌کند. برخلاف Waze که باید این اطلاعات را در برنامه وارد کنید، تسلا این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد. اگر در سرویس هشداری که از داده‌های تسلا استفاده می‌کند مشترک شوند، هشدار مربوطه به سایر تسلاهایی که در آن منطقه رانندگی می‌کنند، احتمالاً برای سایر کاربران جاده ارسال می‌شود.

سال گذشته، تسلا اعلام کرد که با Emergency Safety Solutions همکاری می کند تا پروتکل موقعیت مکانی پیشرفته را به خودروهای خود اضافه کند. این پروتکل به دو روش برای بهبود ایمنی جاده‌ها عمل می کند. اول در صورت تصادف یا تصادف جاده‌ای، چراغ های خطر بسیار سریعتر چشمک می زنند تا توجه سایر رانندگان را بهتر جلب کنند. این‌ها در یادداشت‌های انتشار به روز رسانی نرم افزار ۲۰۲۳.۳۸ مستند شده است.

ثانیاً، سیستم به طور خودکار به رانندگان مقابل در هنگام شناسایی وضعیت خطرناک (مانند توقف خودرو یا سایر اشیاء در جاده) اطلاع می دهد. اگرچه عملکردهای جدید در نرم افزار پشتیبانی می شوند، اما به این معنی نیست که تسلا بلافاصله آنها را روشن می کند. اما آنها در نهایت خواهند رسید و هر صاحب تسلا باید از آن بهره‌مند شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×