دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پولستار ۵ رونمایی شد
پولستار 5

پولستار ۵ رونمایی شد

۱۴۰۲-۰۸-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

پولستار 5  برای اولین بار بدون استتار در روز پولستار که در لس آنجلس برگزار شد، رونمایی شد.

به گزارش مجله ماشین، در روز پولستار که در لس آنجلس برگزار شد، برای اولین بار تمام مدل های این برند با هم معرفی شدند. بازدیدکنندگان توانستند پشت فرمان پولستار ۲ مدل ۲۰۲۴ بنشینند و نمونه های اولیه پولستار ۳ و ۴ را با همراهی مسئولان شرکت تجربه کنند. پولستار ۶ از مهمانان خود به عنوان شاسی بلند الکتریکی کانسپت استقبال کرد. اما توجه شما را به پولستار ۵  که برای اولین بار بدون استتار دیدیم جلب می کنیم.

پولستار از نسخه تولیدی پولستار ۵ مدلی که بیش از دو سال است روی آن کار می‌کنند رونمایی کرده است. این اولین بار است که بدون هیچ گونه استتار آن را می بینیم. این مدل باید در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ به عنوان مدل ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

مدت زیادی طول کشید تا رقیب پورشه تایکان به این نقطه برسد. پولستار ۵ در ۴ سال گذشته توسط برند زیرمجموعه ولوو در بسیاری از مکان ها از جمله رویداد گودوود با پوشش استتار به نمایش گذاشته شد. اگرچه در نهایت رونمایی شد، اما تا سال ۲۰۲۵ با مشتریان روبرو نخواهد شد.

تمام مدل های جدید پولستار
تمام مدل های جدید پولستار

طراحی پولستار ۵

این خودرو که به عنوان یک خودروی ۵ در به سبک GT طراحی شده است، شیشه عقب ندارد. از نظر طراحی، GT چهار در از سبک مینیمال کل مجموعه پولستار پیروی می کند و ظاهری براق دارد. مشابه آنچه در پولستار ۴ دیده‌ایم قسمت جلویی چراغ‌های جلو تقسیم‌بندی شده است.

زاویه ای که عکس ها از آن گرفته شده اند، چیز زیادی را نشان نمی دهند، اما واضح است که پولستار ۵ بدون شیشه عقب، درست مانند کوپه ۴ SUV است و دارای یک سقف شیبدار است که به سمت عرشه فرو می رود.

این انتخاب غیرمعمول به لطف فناوری های دوربین امروزی مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، ممکن است همچنان بر تصمیمات خرید برخی از مشتریان تأثیر بگذارد. این درب صندوق عقب شیک‌تر، کوپه‌مانند و کاربردی‌تر در مقایسه با تایکان و برادرش آئودی e-Tron GT دارد. دوربین های نازک و درهای باز مورب نشان داده شده در کانسپت در مدل واقعی نیستند.

معمولا برای مدل‌های این برند، یک نوار LED از یک طرف به سمت دیگر انتهای عقب کشیده می‌شود که در تضاد با سپر با رنگ مشکی است.

پولستار 5
پولستار ۵

کابین پولستار ۵

فضای داخلی این مدل پنهان شده بود، اما با توجه به آنچه در خودروی کانسپت که پیش نمایش مدل تولیدی را نشان می داد، می دانیم که باید مواد پایدار زیادی در کابین وجود داشته باشد. همچنین یک صفحه نمایش لمسی مرکزی بزرگ و دسته ابزار دیجیتالی در کابین راننده وجود دارد.

مشخصات فنی پولستار ۵

این خودرو که در چین ساخته می‌شود، از فناوری «شارژ سریع شدید» (XFC) StoreDot بهره می‌برد. XFC برد ۱۶۰ کیلومتری را در مدت زمان شارژ ۵ دقیقه ارائه می دهد، بدون اینکه بر سلامت باتری تأثیر بگذارد. این فناوری در سال ۲۰۲۴ در نمونه های اولیه آزمایش می شود، اما مشخص نیست که آیا به خودروهای تولید انبوه می رسد یا خیر.

نمایندگان این شرکت توسعه بسته‌های باتری با شارژ سریع شدید (XFC) را با SotreDot تأیید کردند. چنین واحدی می تواند برای رانندگی تا ۱۶۱ کیلومتر تنها در پنج دقیقه شارژ شود. اما مدتی طول می کشد تا در یک پیشرانه ادغام شود.

احتمال زیادی وجود دارد که پولستار ۵ فناوری جدید را دریافت کند، به خصوص به این دلیل که بسته باتری، که دارای آندهای سیلیکونی است، در یک نمونه اولیه پولستار ۵ در سال آینده آزمایش خواهد شد. آنها همچنین در حال کار بر روی فناوری هستند که امکان شارژ کافی برای ۱۰۰ مایل تنها در ۳ دقیقه را فراهم می کند، که باید تا سال ۲۰۲۸ آماده شود. این حرکت تا سال ۲۰۳۲ تنها ۲ دقیقه طول خواهد کشید.

این شرکت در حال افتتاح یک کارخانه جدید در کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۵ شروع به کار خواهد کرد. بنابراین، پولستار ۵ ممکن است از خط تولید در آنجا و همچنین در کارخانه پولستار در چین خارج شود و در سراسر جهان به فروش برسد.

اگر بسته باتری هنوز نامشخص است، می دانیم که پولستار ۵ بر اساس معماری ۸۰۰ ولتی، پیرامون یک شاسی آلومینیومی جدید و سفارشی ساخته شده است. این مدل از دو موتور الکتریکی تغذیه می کند. آنها با هم ۸۸۴ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند.

این بیشتر از چیزی است که قدرتمندترین پورشه تایکان در حال حاضر می تواند ارائه دهد. تایکان توربو S با قدرت ۷۶۱ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می شود. اما Polestar 5 پولستار ۵ چیزی است که تسلا مدل S Plaid می تواند انجام دهد. این خودروی الکتریکی آمریکایی از وجود ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×