شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نگاه خودروسازان اروپا به چین
مصاحبه با هوراسیو پاگانی

نگاه خودروسازان اروپا به چین

۱۴۰۲-۰۹-۰۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه 15

سازنده هایپرکار پاگانی می گوید اروپا باید در مورد خودروهای الکتریکی از چین بیاموزد.

به گزارش مجله ماشین، هوراسیو پاگانی، سازنده خودروهای هایپراسپرت ایتالیایی اعلام کرد، در حال بررسی فن آوری‌های جدید از جمله وسایل نقلیه الکتریکی است. حوزه ای که در آن تخصص چین می تواند به برندهای اروپایی کمک کند.

البته تا هایپرکارهایی مانند پاگانی الکتریکی شوند، به دلیل تأثیر وزن باتری بر عملکرد، زمانی می‌برد. سلیقه رانندگان این نوع خودروها نیز با توجه به علاقه عمومی آنها به موتورهای احتراق داخلی و ویژگی‌های سنتی مانند گیربکس‌های دستی، کمی تغییر خواهند کرد.

پاگانی در گفت‌وگویی گفت: قیمت‌های خودروهای چین ارزان‌تر از اروپا است و بنابراین تولیدکنندگان خودروهای اروپایی باید توجه زیادی به خرج دهند و تلاش زیادی برای ماندن در این بازار خاص و رقابتی بودن انجام دهند.

مصاحبه با هوراسیو پاگانی
مصاحبه با هوراسیو پاگانی

پاگانی که در دهه ۱۹۹۰ تأسیس شد، یکی از معدود تولیدکنندگان خودروهای فوق لوکس است که هنوز به طور مستقل فعالیت می کند. به گفته کریستوفر پسر هوراسیو، این شرکت که در مودنا مستقر است، سالانه حدود ۵۰ وسیله نقلیه تولید می کند و سفارشات تا سال ۲۰۲۵ تکمیل شده است.

این خانواده برای معرفی اتوپیا ابرخودروی نسل سوم پاگانی، روز جمعه به هنگ کنگ سفر کردند. پاگانی قصد دارد تنها ۹۹ نسخه کوپه از این وسیله نقلیه بسازد که قیمت اولیه آن بیش از ۲ میلیون یورو (۲.۲ میلیون دلار) و وزن کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم است که تا حد زیادی به لطف قاب فیبر کربنی آن است.

پاگانی که گاهی به او لئوناردو داوینچی خودروسازی لقب داده می شود و شرکت او حدود دو دهه پس از معرفی زوندا اولین مدل خود، خودروهای سفارشی برای مشتریان خود ساخته است.

اکنون او همچنین در تیمی است که در سال ۲۰۱۸ برای تحقیق در مورد نوآوری هایی مانند خودروهای برقی آغاز شده است.

پاگانی جوان‌تر گفت، اما تا زمانی که باتری‌ها سبک‌تر و شارژ سریع‌تر شوند، خودروهای با عملکرد بالا به طور کامل مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، زیرا سنگین هستند و ممکن است پس از چند دور در یک مسیر مسابقه انرژی‌شان تمام شود.

مصاحبه با هوراسیو پاگانی
مصاحبه با هوراسیو پاگانی

به گفته پاگانیس، خودروسازان باید در مورد خودروهای الکتریکی به چین نگاه کنند.

وی اظهار داشت: فرصت‌های زیادی برای برندهای چینی در بخش خودروهای برقی وجود دارد و در واقع آن‌ها این کار را در مورد محصول و قیمت‌گذاری بسیار خوب انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش مجله ماشین، چین بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان را دارد که پیش بینی می شود ۶۰ درصد از فروش ۱۴.۱ میلیون خودروی سواری جدید امسال در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد. برندهای داخلی به رهبری شرکت بی وای دی برای اولین بار از برندهای خارجی در چین پیشی گرفته اند که به دلیل طیف گسترده ای از خودروهای برقی و هیبریدهای پلاگین خود باعث افزایش فروش می شوند.

علیرغم چشم انداز اقتصادی نامطمئن در سطح جهان، تقاضا برای خودروهای فوق لوکس قوی است. فراری که در سال ۲۰۱۵ وارد بورس شد، سال گذشته با فروش ۱۳۲۲۱ خودرو رکورد فروش و سود را به ثبت رساند. لامبورگینی متعلق به فولکس واگن AG، ۹۲۳۳ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ تحویل داده است که همچنین بالاترین رکورد تاریخ است.

گزارش تصویری مصاحبه با هوراسیو پاگانی

بیشتر بخوانید

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×