سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » داچیا داستر ۲۰۲۴ معرفی شد
داچیا داستر 2024

داچیا داستر ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۴۰۲-۰۹-۱۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه 29

داچیا نسل سوم داستر را در اواخر سال 2023 معرفی کرد و مشتریان خود را با وسیله نقلیه‌ای که نسبت به مدل قبلی خود برتر به نظر می رسید غافلگیر کرد.

به گزارش مجله ماشین، محصولی که به عنوان یک کراس اوور معمولی شروع کرد، به پرفروش ترین خودروساز رومانیایی تبدیل شد.

داستر صرف نظر از اینکه رنو یا داچیا را بر روی خود داشته باشد به موفقیت دست یافت.

این خودرو تنها در ۱۳ سال بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه فروخت که به دلیل عملکرد خشن، قیمت پایین بازار و ویژگی‌های کافی آن را برای کسانی که خواهان یک شاسی بلند ساده با یا بدون سیستم چهارچرخ متحرک هستند، جذاب می‌کند.

داچیا داستر 2024
تمام نسل‌های داستر در کنار هم

این خودروساز رومانیایی داستر را با سرعتی در حدود یک در دقیقه تولید کرد که این نیز چشمگیر بود.

علاوه بر این، هزینه های جاری پایین و نگهداری ساده به داستر کمک کرد تا مشتریان خود را راضی نگه دارد.

طراحی داچیا داستر ۲۰۲۴

طراحی کلی خودرو حول حرف Y ساخته شده بود که بر روی لامپ های LED جلو در روز دیده می شد که به عنوان چراغ های راهنما نیز عمل می کردند و در چراغ های جلو که جلوپنجره باریک را احاطه می کردند، ادغام می شدند.

اما چشمگیرترین ظاهر مربوط به سپر بود که دارای مرکز مشکی رنگ نشده و قسمت پایینی بود که ضد خش بود.

این عنصر پلاستیکی جدید استارکل نام دارد که از ۲۵ درصد مواد بازیافتی ساخته شده است. خودروساز مجموعه ای از چراغ های مه شکن و در زیر سپر، یک صفحه لغزنده پلاستیکی، بسته به سطح تریم و گزینه ها، اضافه کرده است.

داچیا داستر 2024
نمای عقب داچیا داستر ۲۰۲۴

داچیا همان نسبت‌ها را برای نسل سوم داستر حفظ کرد، اگرچه این خودرو کمی پایین‌تر از نسل قبلی خود بود.

این پروفیل روی قوس چرخ‌ها و درهای جلو با همان مواد استارکل تزئین شده بود که در طول فرآیند به صورت توده رنگ شده بود، به این معنی که در برابر خراش مقاوم بود و پس از یک جلسه خارج از جاده، خراش نشان نمی‌داد.

داستر به لطف ستون‌های جانبی مشکی‌شده و درب عقب به جلو، اسپرت‌تر به نظر می‌رسید.

داچیا داستر 2024
نمای جانبی داچیا داستر ۲۰۲۴

علاوه بر این، خودروساز دستگیره‌های درهای عقب را در ستون های C پنهان کرده است.

یکی دیگر از پیشرفت‌های این خودرو در بخش چرخ‌ها بود، جایی که خودروساز خودرو را با گزینه‌ای از آلیاژهای ۱۸ اینچی عرضه کرد که در نسل‌های قبلی داستر در دسترس نبود.

در نهایت، چراغ های عقب Y شکل در عقب بازتاب زبان طراحی اصلی خودرو و شکل چراغ های جلو بود.

فضای داخلی داچیا داستر ۲۰۲۴

به غیر از سطح تریم پایه، سایر مدل‌ها دارای یک دسته ابزار ال سی دی مانند خودروهای گران قیمت تر بودند. علاوه بر این، یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی در بالای پشته مرکزی در موقعیت شناور آزاد قرار داشت.

داستر همچنین یک پایه برای گوشی‌های هوشمند دارد که بین نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی و گیره دسته ابزار قرار دارد.

این خودروساز برای سرنشینان جلو صندلی های جدیدی با آرم های گلدوزی شده داچیا روی پشتی صندلی ها ایجاد کرد.

داچیا داستر 2024
کابین داچیا داستر ۲۰۲۴

در بین آنها، کنسول مرکزی چند جا لیوانی، یک پشتیبانی ثانویه برای تلفن هوشمند و یک شارژر بی‌سیم قرار داده بود که به عنوان یک گزینه در دسترس است.

در عقب، به لطف پلت فرم CMF-B توسعه یافته توسط رنو و نیسان، فضای کافی برای سه سرنشین وجود داشت، اگرچه تونل انتقال می توانست فضای پا را برای سرنشین وسط محدود کند.

در نهایت در قسمت عقب، صندوق عقب بزرگ این بخش خودرو را می توان با پایین آوردن قسمت تاشو (۶۰/۴۰) صندلی نیمکتی گسترش داد.

 

مشخصات فنی داچیا داستر ۲۰۲۴

در زیر کاپوت، داستر نسل ۳ اولین خودرویی بود که در تاریخ این پلاک از گزینه دیزلی استفاده نکرد.

در عوض، این خودرو با انتخابی از پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی ملایم یا هیبریدی در دسترس بود. مانند نسل قبلی خود، تنها نسخه های مجهز به سیستم های دیفرانسیل جلو می توانند با گیربکس اتوماتیک جفت شوند. مشتریان باید انتخاب می‌کردند که جعبه‌های ۴×۴ می‌خواهند یا خودکار.

 

گالری تصاویر داچیا داستر ۲۰۲۴ 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۲

  1. محسن عارفی

    بواقع داچیا کار بزرگی انجام داده و حالا نسل جدید داستر یک کراس اوور قابل احترام و کاربردی بوده که با حفظ سادگی و ماهیت اکونومی، به دوران بلوغ خود نیز نزدیک و بدل به یک رقیب کاملا قدرتمند، مدرن، جذاب و با هویت مستقل حتی در مارکت اروپای غربی شده است.
    البته نقش گروه رنو-نیسان در پیشرفت داستر و داچیا غیر قابل انکار است.
    افسوس می خورم که نسل ۳ داستر و تو کشورمون نداریم و باید به برندهای درجه ۲ و ۳ چینی آنهم با قیمتهای نجومی و غیر واقعی بسنده کنیم. متاسفانه کراس اوور و شبه SUV های چینی عرضه شده، عموما تنها در ظاهر SUV بوده و از ابتدایی ترین ملزومات آفرود منجمله قابلیت انتقال نیرو به هر دو محور بی بهره اند.
    به امید روزی که ایران خودرو، سایپا و …. از مسیر توسعه داچیا الگو برداری کرده و به فکر اختراع مجدد چرخ نباشند.
    با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×