دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آیا اروپا برای تحول الکتریکی آماده است؟
ماشینی در حال شارژ شدن در ایستگاه شارژ در بلژیک

آیا اروپا برای تحول الکتریکی آماده است؟

۱۴۰۲-۰۹-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

اتحادیه اروپا یکی از پیشگامان تحول خودروهای الکتریکی است. بدیهی است که این دگرگونی با قوانینی که به آرامی در اروپا اجرا می شود، شتاب می گیرد. اما اتحادیه اروپا چقدر برای این تحول آماده است؟

به گزارش مجله ماشین، بر اساس داده های ACEA، تعداد خودروهای الکتریکی در اروپا در سال ۲۰۲۲ با ۵۸ درصد افزایش به ۳.۱ میلیون دستگاه رسید.

امسال شاهد تسلط تسلا مدل Y در فهرست پرفروش ترین های ۱۰ ماه اخیر هستیم. حتی گفتیم که مدل Y می تواند تا قبل از پایان سال، پرفروش ترین مدل امسال در اروپا باشد.

این شتاب بالا همچنین به معنای تسریع در کارهای زیرساختی است. به عنوان مثال، اروپا در سال ۲۰۲۲ به رکورد شکنی ایستگاه های شارژ رسید.

در واقع، در سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ درصد از ارقام سال ۲۰۲۰ فراتر رفت. تخمین زده می شود که در مجموع بیش از ۵۷۵۰۰۰ ایستگاه شارژ در داخل مرزهای اتحادیه اروپا از جمله ترکیه وجود دارد.

اما منظور ما از «مشکل زیرساختی» چیست؟

ایستگاه هایی که ماشین های برقی را تامین می کنند در بعضی از مواقع با مشکلات شبکه مواجه می شوند.

بهترین نمونه از این وضعیت چند سال پیش در نروژ اتفاق افتاد که می توان آن را بهشت ​​EV نامید.

نروژ به یکی از کشورهایی تبدیل شد که به لطف بازار خودروهای کوچک خود، سریع ترین انتقال را به خودروهای برقی انجام داد.

بازار نروژ، که در سال ۲۰۱۹ از هر دو خودروی فروخته شده یک دستگاه برقی بود، به سرعت غرق در ایستگاه های شارژ شد. فرآیند شارژ این خودروها آسیب جدی به شبکه محلی نروژ وارد کرد.

همین امر در مورد هلند، کشوری که بیشترین ایستگاه را در اتحادیه اروپا دارد، صدق می کند. در سال ۲۰۲۲، شبکه های محلی هلند اعلام کردند که ایستگاه های شارژ بیشتر به خطوط آسیب می رساند.

ایستگاه شارژ خودروهای برقی
ایستگاه شارژ خودروهای برقی

پس مشکل از تعداد ایستگاه های شارژ نیست. برعکس، با افزایش این عدد، سطح نوسانات برق در شبکه های محلی نیز افزایش می یابد.

البته مشکلات فقط به این موضوع مربوط نمی شود. به عنوان مثال، الزام یک ایستگاه شارژ DC در هر ۶۰ کیلومتر که توسط اتحادیه اروپا تحمیل شده است نیز بر اپراتورهای ایستگاه شارژ فشار وارد کرده است.

برای انجام این کار، اپراتورهای ایستگاه به کابل هایی نیاز دارند که به شبکه گسترده تر متصل شوند. از آنجایی که این زیرساخت در هر گوشه از اروپا در دسترس نیست، لازم است برای توزیع کنندگان درخواست شود.

پیتر بادیک، مدیر عامل شبکه گرینریا؛ در گفتگو با اتوموتیو نیوز اروپا تاکید کرد که این فرآیند زمان زیادی را به طول انجامید.

حتی اگر توزیع کنندگان این وضعیت را تأیید کنند، دقیقاً مشخص نیست که چه زمانی به روز رسانی می شود.

اگرچه به نظر می رسد مصرف کننده قبلاً انتخاب خود را انجام داده است، به نظر می رسد مشکلات ایستگاه و زیرساخت برای مدتی در دستور کار صنعت EV قرار داشته باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×